عاشورا نتیجه توضیح نادرست واقعه با گدیر است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی پنجشنبه شب در جلسه ستاد غدیر اظهار داشت: عمق غدیر به معنای عدالت و انصاف است که شیعیان به آن قاطعانه اعتقاد دارند و یکی از اصول دین است.

وی گفت که پیامبر گرامی اسلام 23 سال تلاش کرد تا دین اسلام را زنده نگه دارد و در روز غدیر به امر خدا ، ولایت حضرت علی (ع) “پس از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله) برخی تصور می کردند که حادثه غدیر ارزش چندانی ندارد و این مسئله مهم به درستی در جامعه توضیح داده نشده است. اگر گدیر تزکیه می شد ، عاشورا اتفاق نمی افتاد.”

امام جمعه گلپایگان روز جمعه تأکید کرد: “وظیفه ما این است که از دهه استان مراقبت کنیم تا اهمیت آن به فرهنگ عمومی تبدیل شود ، همانطور که به برکت آیین گدیر توسعه یافته است.”

وی با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل ستاد غدیر فرهنگ سازی و تبیین شناخت این واقعه مهم اسلامی است ، افزود: اگر واقعیت غدیر شناخته شود ، واقعیت دین نیز شناخته می شود.

توزیع 30000 پرس غذای گرم در روز عید غدیر

دبیر ستاد غدیر در گلپایگان گفت: دو سال از تأسیس ستاد یادبود غدیر در گلپایگان برای فرهنگ سازی ، شناخت بیشتر از این واقعه و تقویت حرکات خودجوش مردم می گذرد.

محمد سعید طاهری با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است و این واقعه بزرگ نیاز به تزکیه دارد ، گفت: امسال ستاد غدیر در گلپایگان با شعار “برای همیشه با غدیر خواهیم ماند” با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی دهمین سالگرد ولایت و روز عید غدیر را گرامی می دارد.

بیشتر بخوانید  پایان هفته کاری بورس با چراغ قرمز

کمپین “هر خانه ای یک پرچم است” برای عید غدیر آغاز شده است

وی گفت که سال گذشته به مناسبت عید غدیر با کمک این گیاه و با کمک شهرداری های سه شهر، دو هزار پرچم در محله های مختلف سه شهر نصب شد ، وی افزود: “امسال حرکت” یک پرچم در هر خانه “برای باز کردن درب هر خانه با پرچم تزئین شده به نام حضرت علی (ع) باید ثابت شود که اجرای این س importantال مهم ادای احترام به مناسک الهی است.

دبیر ستاد غدیر در شهرستان گلپایگان گفت: مردم گلپایگان موظف شدند در مناسبت های مختلف مذهبی پرچم هایی را بر روی خانه های خود نصب كنند ، مردم برای جشن واقعه غدیر پرچم را به اهتزاز در آوردند.

وی گفت: اسکن هر خانه با پرچم ، برپایی تعطیلات عید غدیر در پارک جنگلی گلپایگان ، توزیع 30 هزار پرس غذای گرم ، برپایی جشن هر شب در مسجد ، جابجایی کاروان ، روشنایی آسمان گلپایگان در شب عید غدیر خم در همان زمان ، نقطه ، فیلم و شبیه سازی واقعه Gadir در آستانه مقدس هفده امامزادگان انجام می شود.

کاروان شاگردان سادات گلپایگانی از حرم به حرم منتقل می شود

طاهری افزود: جابجایی کاروان دانشجویی سادات گلپایگانی با عنوان حرم به زیارتگاهی از امامزاده سیدالسادات به 17 گلپایگانی ، همایش پیاده روی بانوان به گلزار شهدا و پیوستن به برنامه و مراسم دعای ندبه و ستاد گادیر برای برگزاری جشن شهر گلپایگان.

دیدگاهتان را بنویسید