عاداتی که برای سلامتی مضر است


برخی عادات برای سلامتی مضر هستند. این عادت ها می توانند عواقب خطرناکی داشته باشند که تصور آن برای ما سخت است.

در این مقاله به نقل از «MSN» به برخی از این عادات اشاره می کنیم.

فر کردن مو

کشیدن و چرخاندن مو به دور انگشت به مرور زمان باعث آسیب و ریزش مو می شود. ریزش مو می تواند یک بیماری روانی به نام تریکوتیلومانیا باشد که یک وسواس است که نیاز به روان درمانی دارد.

عاداتی که برای سلامتی مضر است

گرفتگی های گردن را بشکنید

چرخاندن سر به یک طرف باعث کاهش تراکم گاز در مفاصل بین مهره ها می شود. اگرچه ممکن است در صورت انجام این کار احساس خوبی داشته باشید، شکستگی های مکرر یقه گردن می تواند باعث تحریک بیش از حد رباط های اطراف گردن و مستعد آن شود.

عاداتی که برای سلامتی مضر است

علاوه بر این، تحرک بیش از حد مفاصل سطحی باعث ساییدگی و پارگی در داخل مفاصل و در نهایت منجر به آرتروز می شود. در موارد نادر، قطع قولنج می تواند باعث سکته شود.

عاداتی که برای سلامتی مضر است

لمس کردن چهره ها

لمس صورت یا از بین بردن آکنه می تواند به لایه میکروسکوپی و نازک پوست آسیب برساند. زمانی که آکنه می گیرید، اگر خونریزی داشته باشید، لکه های دائمی خواهید داشت، بنابراین هرگز جوش و خارش را دستکاری نکنید و از مرطوب کننده های موضعی استفاده کنید.

عاداتی که برای سلامتی مضر است

داخل لباتو گاز میگیری

مانند جویدن ناخن، جویدن داخل لب نیز می تواند به عادت تبدیل شود. در بیشتر موارد این قسمت از لب متورم و دردناک می شود.

بیشتر بخوانید  علائم فسفر بالا در بدن چیست و چه خطراتی دارد ؟

با گذشت زمان، زخم مزمن می شود و ممکن است خونریزی کند.

عاداتی که برای سلامتی مضر است

آدامس

جویدن آدامس خطر TMJ را به دلیل استفاده بیش از حد از عضلات فک افزایش می دهد. آدامس رژیمی نیز مشکلات خود را دارد. به خصوص مشکلات گوارشی.

عاداتی که برای سلامتی مضر است

سوربیتول یک شیرین کننده طبیعی است که در صورت مصرف بیش از حد (18 تا 20 عدد در روز) می تواند عوارض جانبی داشته باشد. بلع هوای اضافی هنگام جویدن نیز نفخ را افزایش می دهد.

زبان لب ها را گاز می گیرد یا گاز می گیرد

لیسیدن لب هایش او را در معرض آنزیم های گوارشی قرار می دهد. این آنزیم‌ها پوست را از بین می‌برند و می‌توانند منجر به التهاب شوند که ظاهری خشک و ترک‌دار ایجاد می‌کند.

عاداتی که برای سلامتی مضر است

نوک قلم یا مداد را بجوید

میکروب ها بالای قلم یا مداد قرار دارند و این عادت می تواند فرد را در معرض باکتری های بیماری زا از جمله ویروس سرماخوردگی قرار دهد.

عاداتی که برای سلامتی مضر است

احتمال ابتلا به ویروس در انگشتان دست فرد مبتلا به عفونت بیشتر است که به طور خودکار از طریق صفحه نمایش رایانه و تلفن پخش می شود. جویدن نوک قلم یا مداد می تواند به دندان ها و بافت های نرم لثه آسیب برساند.


دیدگاهتان را بنویسید