ظرفیت مارک های لباس ایرانی در طراحی لباس های المپیک در توکیو قابل مشاهده نیست – اخبار صنعت و تجارت – اخبار اقتصادی تسنیم


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس تسنیمکیکاووس ساعدی ، دبیرکل کمیته ملی المپیک ، در مورد انتقاد از کاروان ورزشی المپیک ایران گفت: طراحی لباس تخصص ما نیست و ما آن را برای کارهای حرفه ای به گروه مد و لباس وزارت فرهنگ ارجاع داده ایم. “230 طرح ارائه و بررسی و انتخاب شد. ما پیشنهادهایی از تولیدكنندگان خارجی با قیمت پایین داشتیم ، اما برای حمایت از تولید داخلی به آنجا رفتیم. به هر حال ، سلیقه ای است و من دیده ام كه ​​كشورهای دیگر از لباس كاروان های خود گلایه دارند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این س thatال که شما لباسها را در هنگام اعزام آشکار کردید ، آیا فکر نمی کنید که اگر این کار در روزهای گذشته انجام می شد ، امکان اصلاح وجود دارد: شرایط تاج اجازه نمی دهد قرار بود دو هفته قبل مراسمی داشته باشیم که لغو شد ، سپس مجبور شدیم هفته گذشته این برنامه را در آکادمی اجرا کنیم اما لغو شد. روسای فدراسیون ها این لباس را دیده اند اما به هر حال سلیقه ای است و همه رنگ را دوست دارند. حتی وزیر ورزش او را دیده بود.

در همین رابطه ، فاطمی ، رئیس شورای عالی برندهای پوشاک ایران توضیح داد که از ظرفیت مارک های پوشاک در کشور به هیچ وجه به درستی استفاده نمی شود.

در توضیحات رئیس شورای عالی مارک های پوشاک ایران آمده است:

با توجه به مشکلاتی که در انتخاب لباس های المپیک در دوره قبل وجود داشت ، تصمیم گرفته شد از طراحان و تولیدکنندگان ایرانی دعوت شود تا پیشنهادات پیشنهادی را برای ورزشکاران المپیک در سال 2020 ارائه دهند. بر این اساس ، در مارس 1997 ، دعوت نامه اعلام شد که در آن رسانه ها تمام معیارهای طراحی ویژه ، شرایط خیاطی و نحوه انتخاب طرح را ذکر کرد.

بیشتر بخوانید  میزان سواد به 96.6٪ / تعداد بی سواد در کشور رسید

پس از مهلت ارسال ، جلسه داوری مقدماتی با حضور دو ورزشکار ، دو نماینده کمیته ملی المپیک ، دو کارشناس طراحی و یک تولید کننده لباس برگزار شد. به گفته هیئت داوران ، هیچ یک از پروژه ها شرایط انتخاب اولیه را در ده روز. نواقص طرحهای موجود دوباره برطرف شد و از گروههای دیگر از جمله شورای عالی ماركهای لباس ایرانی برای ارائه طرح دعوت شد.

بر این اساس ، جلسه ای با حضور آقای عارف نیا و چند تن از مدیران کمیته ملی المپیک با اعضای شورای سیاسی شورای عالی مارک های پوشاک ایران برگزار شد. در این جلسه ، که دبیر برجسته کارگروه مد و لباس در کشور ، خانم سرکار شفاپور نیز حضور داشت ، تمام نظرات کمیته ملی المپیک در مورد طراحی لباس های المپیک ارائه شد و از شورا خواسته شد برای ارائه کمک کند.

علی رغم محدودیت های زمانی ، شورای عالی مارک های لباس ایرانی با همکاری چندین مارک معروف خود از جمله Kanirash ، Narian ، Dersa ، Body Spinner ، Zibo Saleh Bin ، Al-Siyaman و Mashhad Leather ، چندین نشست تخصصی طراحی لباس برگزار کرد مورد نیاز کاروان در مناطق. در پایان ، 5 پروژه منتخب آماده ارائه به کمیته ملی المپیک شد.

در طی مراحل اولیه ارزیابی ، که از مارس 2017 آغاز شد ، مارک های Darsa ، Kani Rush ، Narian ، Zibo ، Body Spinner و LC Man ، به همراه چندین مارک و طراح دیگر ، طرح های خود را به اعضای کمیته ای که تصمیم گیری می کنند ارائه دادند. مانکن های زنده المپیک

بیشتر بخوانید  وزیر خارجه عمان با ظریف دیدار می‌کند

این جلسات با تغییر تاریخ بازیهای المپیک به پایان سال 1399 ادامه یافت.

شورای عالی مارک های لباس و اعضای آن ، از هر لحاظ ، مطابق با تعهد ملی خود و درخواست کمیته ملی المپیک و دبیرخانه کارگروه لباس و لباس ، به عنوان یک تامین کننده ثابت در تمام مراحل ارزیابی و شرکت پروژه های خود را به وزیر ارائه دهند. ورزش و کمیسیون تصمیم گیری. قابل ذکر است که در تمام جلسات برگزار شده ، پروژه های متعلق به اعضای شورا به عنوان پروژه های منتخب در نظر گرفته شده است.

در مرحله آخر ارزیابی ، طبق گفته دبیر وقت کارگروه ، خانم شفاپور ، هیئت مدیره و مارک تعطیلات راهی قسمت نهایی لباس ورزشی شدند.

سرانجام ، در تاریخ 27 مه 1400 ، در اطلاعیه ای عجیب ، ساعت 8 عصر ، به شورا اطلاع داده شد كه قرار است در جلسه ای كه روز بعد ، 8 مه ، با حضور وزیر ورزش و رئیس جمهور برگزار می شود ، شركت كند. از کمیته ملی المپیک ، همراه با نام تجاری لباس ورزشی آن. در معرض تصمیم گیری نهایی در این زمینه. با کمال تعجب لباسهای متعلق به شرکت دیگری که در هیچ یک از مراحل اولیه حضور نداشتند و ارزیابی های متعدد کمیته ملی المپیک و دبیرخانه کارگروه مد و لباس روز بعد نشان داده شد. اما به نظر می رسد که تصمیم نهایی در مورد انتخاب شخص سوم قبلاً گرفته شده است و آخرین جلسه فقط برای نشان دادن و قانونی کردن روند کار برگزار شده است.

بنابراین ، این شورا نه به عنوان بالاترین سازمان غیردولتی در زمینه مارک های پوشاک ایرانی (با بیش از 120 مارک لباس ایرانی) بلکه به عنوان یک شرکت کننده منظم که به درخواست کمیته ملی المپیک و دبیر کارگروه مد و لباس ، هزینه های بیش از حد را صرف می کند. هیچ انتظاری ندارد و فقط به عنوان یک الزام ملی برای طرح این موضوعات و در صورت عدم پاسخ مناسب ، انتشار نشریه به همراه تصاویر برنامه های ارائه شده توسط این شورا در این روند شرکت کرده است. بگذارید مردم عزیز ایران ارزیابی نهایی از آنچه اتفاق افتاده را انجام دهند.

بیشتر بخوانید  هیوندای النترای ۲۰۲۳ وارد کشور شد + جزییات

1- مارک اصلی و استاندارد مارک سوم چیست ، بدون شرکت در هیچ یک از مراحل انتخاب شده ، ناگهان مجاز است در روز آخر طرح های خود را ارائه دهد؟ کدام شخص یا اشخاصی برای شرکت در آخرین جلسه از این برند حمایت کرده اند؟ اگر امکان شرکت در این برند وجود داشت ، چرا افراد دیگر حق چنین کاری را نداشتند؟

2- از نظر طراحی ، پارچه ، زیبایی و انطباق ، لباس شخص ثالث چه مزیتی به طراحی این تابلو و مارک تعطیلات دارد؟

3- بر اساس فراخوان اولیه ، بهترین پروژه ها باید بر اساس نظر نهایی کمیته ملی المپیک انتخاب شوند. طرح نهایی بر اساس انتخاب افراد از بین 3 طرح برتر انتخاب می شود. انتخاب نهایی توسط مردم بر چه اساس و تصمیمی انجام نشده است؟
بنابراین ، با توجه به موارد فوق ، این شورا به عنوان یک نهاد حمایت کننده از مارک ها و طراحان ایرانی تحت نظارت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک ، که تلاش های نامعقولی در زمینه تولید و صادرات انجام داده است ، انتظار دارد پاسخ مناسبی از این ارشد ارائه شود. رسمی

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید