ظرفیت تخت های تاج در کلاله تکمیل شد



ابراهیم فدایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 74 بیمار کرون معادل نیمی از ظرفیت تخت های بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله در این مرکز درمانی بستری هستند که 13 نفر از آنها در این بیمارستان بستری شده اند 24 ساعت گذشته “

وی ادامه داد: اگر دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اختصاص تخت های جدید برای بیماران کرونر موافقت کند ، فضای کافی در بیمارستان کالاله برای این تخت ها وجود دارد.

فدایی افزود: در حال حاضر فقط بیماران مبتلا به بیماری کرونر قلب در بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله بستری می شوند و در صورت لزوم اورژانس های خارج از کرونر نیز بستری و بستری می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله همچنین روند ارجاع بیماران کرونر سرپایی در این شهرستان را صعودی دانست و گفت: در حال حاضر روزانه بیش از 40 نفر مظنون به تاج گذاری به مراکز درمانی کلاله مراجعه می کنند که 70 درصد آنها مثبت “

فدای با تبریک عید سعید قربان از مردم خواست به دلیل شرایط بحرانی فوران تاج در کلاله از مراجعه غیرضروری خودداری کنند و در صورت ترک خانه از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی استفاده کنند.

وی گفت: تنها راه نجات مردم از کرونا علاوه بر پیگیری اقدامات بهداشتی ، واکسیناسیون عمومی است و از افراد بالای 60 سال خواست برای دریافت واکسن کرونا به یک مرکز ثابت در کلاله و سه مرکز سیار فعال در این شهر مراجعه کنند.

فدایی گفت: میزان انطباق با اصول بهداشتی پیشگیری و مقابله با تاج ، از جمله قرار دادن ماسک بر روی کلاله ، به کمتر از 45 درصد رسیده است و گروه های مختلف مردم نیاز به در نظر گرفتن شرایط بحرانی خود و اعضای خانواده خود را حفظ کنید. مشکلات سلامتی را از قبل بگیرید.

بیشتر بخوانید  اولین واکنش ایران به سفر نانسی پلوسی به تایوان

براساس آخرین اعلامیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان ، 1070 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در مراکز درمانی این استان بستری هستند و بیش از 500 بیمار مبتلا به بیماری کرونر قلب تحت معالجه یا دریافت دارو قرار می گیرند. به صورت سرپایی هر روز

عبدالرضا فاضل گفت: اگر تعداد بیماران سرپایی را به تعداد کل بستری در بیمارستان اضافه کنیم ، وضعیت عروق کرونر فعلی در گلستان از مارس 1998 و آوریل 2010 رو به وخامت گذاشته است.

به گفته وی ، در حال حاضر وضعیت بیمارستان در مناطق آزادشهر ، بندرگز ، رامیان ، کلاله ، گرگان و مینوداشت به ترتیب 6.6 ، 7.9 ، 6.3 ، 6.3 ، 7.4 و 100000 نفر است. فوق العاده قرمز (سیاه) و وضعیت وحشتناک.

شهر کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در قسمت شرقی استان گلستان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید