ظاهر جالب؛ مقدار کمی از “کل پول” برای “دارایی های مشترک” مردم – اخبار اقتصادی ایران – اخبار اقتصادی تاشنیم


آژانس تسنیم، مورد خاص بازخرید باج ، بخش 176

شاید مهمترین و بحث برانگیزترین کارکرد پول ، “ابزار تبادل خوب” باشد. این عملکرد ، برخلاف دو عملکرد دیگر ، گزارشگری و ارزش ذاتی ، با ظهور ارزهای جدید مورد تردید ، تضعیف و تخریب قرار نمی گیرد. حتی در مورد ارزهای رمزپایه که هنوز مبنای خلق ارزش بسیار نامشخص است ، این “ابزار مبادله” هنوز وجود دارد. اما یک نکته جالب وجود دارد که شاید قبلاً به آن توجه نکرده باشید: کل پول در دست مردم درصد کمی از کل ثروت آنها است! بیایید نگاهی دقیق به این بیندازیم.

طبق سیستم آماری “داده” های شهرداری تهران {اینـــــــجا} تعداد خانه های تهران حدود 2.9 میلیون واحد است. این البته فقط آمار آپارتمان ها و سایر واحدهای مسکونی است و واحدهای تجاری و اداری و زمین و سایر املاک و مستغلات خارج از این دایره هستند. آخرین گزارش بانک مرکزی از گزارش توسعه بازار مسکن در تهران {اینــــــجا}متوسط ​​هزینه هر متر مربع مسکن در تهران حدود 30 میلیون تن است.

اگر برای محاسبه آسان ، مساحت متوسط ​​واحدها را در نظر بگیریم ، تعداد رند 100 متر مربع ، ارزش کل آپارتمانهای مسکونی در تهران برابر با 8700 همت خواهد بود:

2.9 میلیون واحد * 100 متر مربع * هر متر مربع 30 میلیون تن = 8.7 میلیون تن (اصطلاحاً 8700 همت)

ادامه مطلب

اما نقدینگی کل کشور در حال حاضر در حدود 3500 نیم است.

این بدان معناست که اگر ما کل وجه نقد را به مردم (پول و شبه پول) بدهیم ، فقط کمتر از 40٪ واحدهای مسکونی در تهران قابل خریداری است. در حالی که واحدهای تهران فقط واحدهای مسکونی نیستند ، کل کشور (با حدود 25 میلیون واحد) فقط تهران نیست و همچنین همه کالاهای مبادله شده فقط خانه نیستند !! و البته نکته دیگر اینکه این پول یکبار و فقط برای خرید یکبار مصرف استفاده نمی شود !! (یعنی ارز ماهانه چندین بار برای مبادلات مختلف قابل مبادله است).

بیشتر بخوانید  ویدئویی دیدنی از داخل بوئینگ لوک 787 در دبی

بنابراین ، اگر نسبت کل وجه نقد را به کل کالاها و خدمات کشور مقایسه کنیم ، تعداد کمی بدست می آید.

این محاسبه یک مفهوم را به وضوح توضیح می دهد: “پول” در همه اشکال آن و با عظمت و عظمت و با همه درگیری ها و بنیادهای جهانی که قرن ها در اطراف آنها شکل گرفته است و با همه چالش ها و فرصت هایی که ایجاد می کند ، قسمت کوچکی از دارایی های ما ، که فقط برای یک مورد کوچک اقتصادی (در مقایسه با کل دارایی ها) استفاده می شود. سبد فرصت هایی که با اتکا به دارایی ها فعال می شوند بسیار گسترده تر و متنوع تر از فرصت های ایجاد شده توسط امکان پول است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید