مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طی سه سال ، 20،000 میلیارد فولاد در عسل سونگون سرمایه گذاری می شود

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



روز سه شنبه ، دیوید بهبودی در بازدید از مناطق مختلف مجتمع مس سونگون اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری که طی سه سال آینده در پروژه های توسعه مس سونگون انجام خواهد شد ، سرمایه گذاری قابل توجهی در منطقه شمال غربی کشور است ، که نشانه خوبی برای کاهش مشکل بیکاری است.

وی افزود: آذربایجان شرقی از نظر ذخایر معدنی به ویژه مس بسیار غنی است و در این منطقه مس سونگون پیشرو و لوکوموتیو صنعت معدن استان در مراحل مختلف اکتشاف ، استخراج ، تکمیل زنجیره تولید و ارزش و پایین دست است. صنایع “نقش در توسعه آینده استان پایدار خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ، موج تحریم ها و نوسانات قیمت ارز ، استفاده از ظرفیت جدید و داخلی سازی قطعات می تواند راهی پیش رو باشد و البته صنعت و استانداردهای محصول باید به تدریج بهبود یابد. “اجازه دهید.

وی با اشاره به شایعات منتشر شده در رابطه با فعالیت های مجتمع مس سونگون از جمله آلودگی محیط زیست ناشی از این فعالیت ها ، یادآور شد: متأسفانه برخی از قوانین ملی ما جزئی و انتزاعی است که در طول اجرا باعث رویارویی دستگاه های اجرایی می شود و در نتیجه متوقف می شود. “اجرای پروژه ها را کند می کند و صدمه بزرگی به بدنه اقتصاد ملی وارد می کند.

بهبودی ادامه داد: هیچ فعالیت تولیدی را نمی توان از آلودگی محیط زیست محافظت کرد. در واقع ، هر واحد تولیدی یک محصول اقتصادی مثبت و یک محصول منفی خواهد داشت ، یعنی. آلودگی محیطی.

بیشتر بخوانید  بهترین شغل دنیا در ایران!

وی اظهار داشت: اقتصاد محیط زیست این نیست که فعالیتهای تولیدی و صنعتی قفل شود ، بلکه منطقی است نحوه کار واحد تولیدی در متن محیط زیست ، که هنوز در افکار عمومی و برخی از افراد در جوامع کوچک وجود ندارد ، با اضطراب همراه باشد. “مردم افکار و حساسیت ها را از مشکلات اصلی به مشکلات حاشیه ای منحرف می کنند.

وجود 300 کیلومتر هسته سنگ تحقیقاتی در Varcekan

مدیر اجرایی مجتمع مس سونگون نیز در این نشست گفت: “این مجتمع به عنوان یک واحد بزرگ صنعتی و معدنی در آذربایجان شرقی فعالیت می کند و ما در حال حاضر در زمینه استخراج و تولید کنسانتره مس فعال هستیم و امیدواریم که مشکلات این توسعه به زودی یک مجموعه اختصاص داده خواهد شد. “

علی بیات ماکو ظرفیت فعلی کنسانتره مس سونگون را 320 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد با ساخت فازهای سه و چهار این رقم را در سه سال آینده به 600 هزار تن برسانیم.

وی افزود: در مورد ساخت کارخانه ذوب ، مناقصه و انتصاب پیمانکار منعقد شده و منتظر اعلامیه ای هستیم که در صورت اتمام ، شاهد بهره برداری از کارخانه ذوب با ظرفیت 200000 تن و زنجیره تولید کامل تر خواهد شد “شد.

بیات ماکو افزود: ذخایر معدنی مجموعه از حدود 500000 تن به یک میلیارد تن افزایش یافته و ذخایر زمین شناسی از یک و نیم میلیارد تن فراتر رفته است.

وی خاطرنشان کرد: ذخایر زمین شناسی ما در عمق حداکثر 1200 متری کاوش شده است و با ورود سکوهای حفاری جدید که می توانند تا عمق 2500 متری حفاری کنند ، شناسایی این ذخایر مفیدتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  جفت‌گیری شبانه این موجودات روی صوری انسان

مدیرعامل مجتمع مس سونگون گفت: ورزقان بیش از 300 کیلومتر هسته اکتشاف سنگ دارد که به معنای 300 کیلومتر حفاری و نمونه برداری است و در حال حاضر هزینه هر متر حفاری یک میلیون و 600 هزار تن است.

عدم اطمینان از 70 میلیون یورو تجهیزات مس فاز 3 سونگون

فرماندار ورزقان همچنین گفت: علیرغم توسعه فعالیتها و کشفیات جدید در مجموعه عسل سونگون که باعث افزایش ذخایر مس خاص شده است ، همچنین با مشکلات زیادی از جمله ایجاد رمپ جدید روبرو هستیم.

محمد بیکر هانی افزود: در حال حاضر تجهیزات سنگین معدن برای انتقال مواد زائد باید مسافت طولانی و ارتفاع 500 متری را طی کنند که این امر مشکلات زیادی را به خصوص در هوای بارانی و مه آلود در معدن ایجاد می کند و می تواند جبران ناپذیر باشد تصادفات “پيگيري كردن.

وی با اشاره به بلاتکلیفی انبار تجهیزات فاز سه این مجموعه گفت: هزینه فعلی این تجهیزات بیش از 70 میلیون یورو و حدود 2 هزار میلیارد تن است که باید در اسرع وقت به آنها اعطا شود.

هانی ادامه داد: یک سوم سرمایه گذاری در فازهای یک تا سه به مبلغ 200 میلیون یورو انجام شده است و در صورت تأمین 400 میلیون یورو باقیمانده ، تمام این مراحل می توانند به مرحله عملیاتی برسند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *