طوفان و گرد و غبار پدیده غالب در هفته آینده در قم است



مهران حیدری بنی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وزش باد شدید افزود: اوج این شرایط روز دوشنبه هفته آینده با افزایش سرعت باد و کاهش دما رخ می دهد.

مدیرکل هواشناسی کوم توجه به سرعت وزش باد در کوم را جلب کرد و گفت: شب گذشته سرعت باد در کوم بین 54 تا 68 کیلومتر در ساعت متغیر بود.

وی افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش بینی هواشناسی ، با استقرار مدل تابستانی در مرکز کشور و عبور همزمان امواج متوسط ​​از شمال غرب و شمال کشور ، آسمان در بیشتر مناطق صاف خواهد بود روز در 4 روز آینده. در طول شب افزایش ابر موقتی خواهیم داشت.

حیدری بنی ادامه داد: مهمترین پدیده در روزهای آینده وزش باد نسبتاً شدید همراه با گرد و غبار محلی است و آلودگی هوا تا پایان هفته آینده ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی کوم با اشاره به توصیه های مربوط به بهداشت و ایمنی متناسب با شرایط جوی حاکم اظهار داشت: خودداری از مراجعه به خارج برای همه گروه ها به دلیل افزایش شاخص آلودگی هوا ، احتیاط در ترافیک جاده ای ، مقاوم سازی سازه های موقت و بیلبوردهای تبلیغاتی باید مراقب هنگام عبور از نزدیک محصولات نیمه تمام باشند تا توسط شهروندان و مردم از حومه شهر مشاهده شوند.

وی به خسارت احتمالی شب گذشته وزش باد شدید در این استان اشاره ای نکرد.

به گفته اداره کل محیط زیست کوم ، شاخص و کیفیت هوا در شهر کوم به دلیل وجود آلاینده ها و گرد و غبار به 367 رسیده است که این وضعیت خطرناکی برای گروه های آسیب پذیر است. در این شرایط ، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی ، افراد مسن ، کودکان ، افراد مبتلا به آسم باید از حضور طولانی مدت در یک فضای جداگانه شهری خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  ایا شنبه مدارس اصفهان تعطیل است | ایا فردا مدارس اصفهان تعطیل است شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲

در همین حال مدیر برق منطقه سه قم از ریزش 6 پایه و یک ترانس به دلیل توفان در روستای صفارآباد در منطقه کوه سفید در مرکز قم خبر داد.

سید شهاب الدین تحویلدار گفت: ظهر روز هفتم مرداد ماه بر اثر شدت وزش باد ، 6 نردبان فشار متوسط ​​و یک ترانس برق سقوط کرده و به شرکت توزیع برق استان آسیب وارد شد.

وی گفت: در نتیجه این توفان بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به شرکت توزیع برق خسارت وارد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید