طوفان به سواحل شرقی چین رسید – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش اسپوتنیک ، در حالی که تلاش های چین برای کاهش خسارات ناشی از سیل گسترده اخیر در مرکز چین ، آژانس هواشناسی چین روز یکشنبه گفت طوفان این فا به سواحل جنوب شرقی برخورد کرده است.

این فا ، ششمین طوفان امسال که این منطقه را لرزاند ، ساعت 12:30 بعد از ظهر (به وقت محلی) به شهر ساحلی جوشان در استان ژجیانگ در شرق چین رسید.

مرکز ملی هواشناسی چین اعلام کرد حداکثر سرعت باد در این منطقه به 137 کیلومتر در ساعت رسیده است.

طبق گزارش ها خبرگزاری مهرچند روز پیش ، بارندگی شدید در چین و جاری شدن سیل در مرکز این کشور ، به ویژه در شهر ژنگژو ، مرکز استان هنان ، حداقل 16 کشته برجای گذاشت.

بیشتر تلفات ناشی از طغیان یک تونل مترو و انباشت آب در واگن های مترو در ژنگژو بود. این شهر 10 میلیون نفری در 700 کیلومتری جنوب پکن واقع شده است.

ارتش چین همچنین از ایجاد یک پرتگاه 20 متری در شهر لویانگ خبر داد و به ساکنان هشدار داد که هر لحظه ممکن است سد فروریزد ، اما بعد از عملیات بعداً گزارش شد که وضعیت شهر تحت کنترل است. لویانگ ، غرب ژنگژو ، حدود هفت میلیون نفر جمعیت دارد.

شرایط جوی شدید در هفته های اخیر باعث خسارت در مناطق مختلف جهان شده است. از جمله سیل در چین ، هند و اروپای غربی و همچنین ظهور امواج گرمای شدید در آمریکای شمالی ، همه نگرانی های جدیدی را در مورد اثرات مخرب تغییر اقلیم ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  داشتن اعتماد به نفس واقعی باعث شد تا درآمد بیشتری کسب کنم

دیدگاهتان را بنویسید