مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طوفان با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در بوشهر / خسارت به تاسیسات برق

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، پس از هشدارهای هواشناسی استان بوشهر، سرعت باد در استان طی روزهای اخیر افزایش یافته و صبح امروز منجر به طوفان شدید در برخی نقاط استان شد.

تندباد با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت صبح امروز استان بوشهر را درنوردید که به برخی از تاسیسات و مناطق سبز خسارت وارد کرد اما خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

رکورد سرعت 120 کیلومتر در ساعت

کارشناس هواشناسی استان بوشهر از وزش باد نسبتا شدید با مولفه شمالی با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت خبر داد و اظهار داشت:

این پیام مساعد با اشاره به تداوم وزش باد شدید و تندباد تا روز چهارشنبه در استان بوشهر می افزاید: افزایش سطح دریای خلیج فارس در سواحل استان بوشهر خبر از پدیده های قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به افزایش ارتفاع امواج خلیج فارس به دو متر تصریح کرد: این وضعیت تردد و فعالیت دریایی را به ویژه در فعالیت شناورهای صیادی و تفریحی مختل کرده است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: توصیه می شود از تردد دریایی به ویژه شناورهای سبک و سبک سنگین از جمله قایق های ماهیگیری و تفریحی خودداری شود.

شکستن شاخه های درخت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بوشهر نیز بیان کرد: ظهور تندباد در استان بوشهر باعث شکسته شدن درختان متعدد و ایجاد مشکلاتی در خیابان های این شهر شد.

اسماعیل چهل زاده در خصوص مسدود شدن برخی از خیابان های بوشهر افزود: بلافاصله با هماهنگی شهرداری و دستور استاندار تیم های امدادی اعزام و محیط بازگشایی و ارزیابی شد.

بیشتر بخوانید  تصاویر وحشتناک از وضعیت تایوان پس از زلزله 7.2 ریشتری / فیلم

آسیب به تاسیسات برقی

مدیرکل بحران استان بوشهر نیز در این باره اظهار داشت: تندباد با سرعت 126 کیلومتر بر ساعت شهرهای بوشهر، دشتستان و بخش هایی از تنگستان را درنوردید و به تاسیسات زیربنایی خسارت وارد کرد.

سیروس دگان به خسارات ناشی از طوفان در استان اشاره کرد و ادامه داد: شبکه برق در نقاط خاصی از استان بوشهر آسیب دید و 30 تیر برق سقوط کرد.

وی از شکستن شاخه های درختان در برخی نقاط استان بوشهر خبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته جمع آوری شاخه ها در حال انجام است.

قطعی برق در برخی نقاط

مدیرکل استانداری بوشهر از قطع شدن برق در برخی نقاط خبر داد و بیان کرد: وزش باد به شبکه برق آسیب رساند و در نقاط خاصی از شهرهای بوشهر و دشتستان ناپدید شد.

وی با بیان اینکه بخشی از قطعی برق رفع شده است افزود: با تلاش های صورت گرفته تا ساعتی دیگر قطعی برق نقاط مختلف برطرف می شود.

دهگان با بیان اینکه وزش باد شدید در استان بوشهر خسارت جانی نداشت، ادامه داد: تاکنون موردی از خسارت خودرو ثبت نشده است اما در برخی نقاط شبکه مخابراتی با مشکل مواجه شده که در حال رفع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: میزان خسارت این توفان در دست بررسی است.

خسارت به تاسیسات شهرداری

گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر حاکی است وزش باد شدید به برخی از تاسیسات بوشهر خسارت وارد کرد.

نظارت ها نشان می دهد که روند بازسازی و بهسازی این تاسیسات توسط شهرداری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید  با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر شعبه قشم بیمه البرز افتتاح شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *