طوفان این شرکت‌ها در بورس



آنچه دیگران می خوانند:

بازار سهام در هفته گذشته شاهد افزایش عرضه و کاهش قیمت بود. با عقب نشینی بیش از 40 درصدی شاخص، دماسنج بازار به کانال 1.2 میلیون واحدی بازگشت. در بازار آزاد ارز دلار با حمایت قابل توجه 27 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در گذشته به عنوان مانعی برای کاهش بیشتر عمل می کرد و این بار قیمت ها را به کانال بالاتری رساند. در بازارهای جهانی اما قیمت روغن برنت با عبور از سطح 86 دلار در هر بشکه وارد فضای جدید شد و پیش بینی های قبلی مبنی بر سه برابر شدن قیمت نفت را تقویت کرد. برای سایر محصولات شاهد افزایش قیمت مناسب بوده ایم. برای بررسی بیشتر زوایای مختلف این موضوع با یکی از کارشناسان بازار سرمایه نشستیم به صحبت توسعه اخبار را دنبال کنید.

مسعود میرزاباجری

هفته رونق بازار

مسعود میرزاباقری، کارشناس بازار سرمایه وی در گفت و گو با گسترش نیوز گفت: هفته گذشته شاهد بازار بسیار ضعیفی بودیم. قیمت سهام در بازار کاهش یافته است. در هفته های اخیر شاهد بازار ضعیفی بودیم اما کاهش قیمت سهام چندان جدی نبود. اما این اتفاق در هفته گذشته رخ داد و سر و صدایی در میان کارگزاران بورس ایجاد کرد. در بودجه سال 1401 تقریباً 10 بند از قول آقای خاندوزی در نظر گرفته شده است، اما در این بند به سقف بالای مواد غذایی پتروشیمی و سایر سوخت ها اشاره شده است. صنعت سقفی در بودجه وجود نداشت.

بیشتر بخوانید  فوری؛ این جرایم خودروها و موتورسیکلت بخشیده شد

وی افزود: در پایان هفته گذشته شاهد آن بودیم بازار به دلیل تطهیر نمادها کمی رشد کرده است. البته شایعاتی مبنی بر لو رفتن وجود داشت. همچنین گزارش هایی مبنی بر عملکرد خوب پالایشگاه وجود داشت و در عمل نیز این گونه بود. ناگفته نماند که هفته گذشته گزارش های بدی داشتیم. به گزارش ذوب آهن. حاشیه سود این شرکت به اصطلاح به دلیل افزایش واردات و به اصطلاح زغال سنگ است و محصولات خود را تقریباً در کنار هم فروخت. در واقع قیمت فروش و بهای تمام شده شرکت یکی بود. این باعث شد سود او در این فصل کمتر شود.

میرزا باقری ادامه داد: همچنین شرکت فولاد ارفع به دلیل عدم کارکرد واحد احیا توانست تولید کند. شرکت به دلیل خرید اسفنج با قیمت بالاتر; او حاشیه سود بسیار کمی داشت. این موضوع باعث سود او شد تبادل کاهش یابد.

بازگشت امید به بازار

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه پالایشگاه ها هفته خوبی را سپری کردند، ادامه داد: پس از پایان بازار و ارائه گزارش های شرکت شاهد بودیم که فولاد مبارکه سودآوری خوبی دارد. گروه های سیمان و داروسازی نیز بسیار سودآور بودند. اما هفته گذشته شرکت های فرآوری در صدر فهرست قرار گرفتند. در مورد شرکت های تولید کننده سنگ آهن نیز باید گفت که گزارش های این شرکت ها از جمله گل گهر بسیار خوب بود. پلیمرها بازار معقولی داشتند. همه این عوامل ما را به بازار این هفته امیدوار کرده است.

میرزا باقری در پایان گفت: شرکت های تولیدی هفته خوبی را سپری کرده اند به همین دلیل این هفته پیشتاز، چشم و چراغ بورس هستند و امیدواریم این هفته مثبت و پرتلاطم آغاز شود. در این بین همچنان در مذاکرات برجام شاهد این هستیم که روند به کندی پیش می رود و غرب از ضرب الاجل صحبت می کند و ایران همچنان بر امتیازات مورد نیاز خود پافشاری می کند و به نظر می رسد با جریان فعلی نتیجه مثبتی نمی بینیم. روند هفته گذشته گزارش شد صنعت پس از مدت ها روند بازار روی به خوبی پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید  وزیر خارجه آمریکا به سفر هیئت طالبان به چین پاسخ می دهد - اخبار آسیا و اقیانوسیه - اخبار بین المللی تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید