طهمورت: بسیاری از نقش ها من هنوز بازی نکرده ام / ما بازیگران زیادی داریم. یک بازیگر کوتاه


به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون آژانس فارس ، سیزدهمین برنامه گفتگوی “شب نشینی” همزمان با شب عید سعید فطر روی آنتن شبکه جام جم من رفتم. در ابتدای برنامه ، محمد سالوکی به عنوان مجری برنامه ، در مورد شخصیت برجسته علامه امینی و تأثیر آن در جهان اسلام و شیعه صحبت کرد و سپس سید مهدی حائری ، ولی قدیمی امام رضا (ع) کرد .

حائری در این برنامه گفت: “ما عیدی بیشتر از عید غدیر نداریم. من به همه سلام می كنم و امیدوارم خداوند خواسته های همه را پاسخ دهد. من در تهران زندگی می كنم ؛ ماهانه یك بار به حرم می روم و به چهار روحانی بیست و چهار ساعته خدمت می كنم. من از 25 سالگی وزیر هستم. این خدمات تا زمانی که زنده ام ادامه خواهد داشت.

بنده پیشکسوت و پیشکسوت امام رضا (ع) با اشاره به حدیث ثقلین گفت: خدمت به تظاهر نیاز ندارد و هرکس تا آنجا که می تواند به خلق خدا خدمت کند دغدغه خداست. در میان مخلوقات خداوند افراد خاصی هستند که پیامبر (صلی الله علیه وآله) و اهل بیت (ع) هستند. هنگامی که پیامبر (صلی الله علیه وآله) می خواست بمیرد ، به خانواده خود فرمان داد. قرآن و اهل بیت (ع) نیز خدمت به مردم را توصیه می کنند. به طور خلاصه ، اگر کسی توفیق خدمت به مردم را داشته باشد ، از این دنیا و دنیا برخوردار خواهد شد.

حائری در مورد وضعیت افرادی که علاقه مند به خدمتگزار بودن امام رضا (ع) هستند ، گفت: در هر محیطی شرایطی وجود دارد. کسانی که برای خدمت ثبت نام کرده اند می توانند 20 هزار نفر باشند.در زمان آیت الله رئیسی ، به منظور سازماندهی و مشارکت این تعداد زیاد از نامزدها ، اعلام شد که همه در شهر وی روزی را به حضرت رضا (ع) اختصاص می دهند.

وی گفت: “من تقریباً 30 سال پیش کارم را ترک کردم.” من کارهای زیادی برای انقلاب انجام دادم ، اما بعد از انقلاب دیدم شرایطی وجود دارد که اگر می خواهم به کار خود بروم ، با انقلاب در تضاد است ، بنابراین به کار فرهنگی رفتم. به مدت 7 سال دفتر نشر آثار فرهنگی انقلاب را مدیریت کردم. هر ماه حتی وقتی بنده نبودم به مشهد می رفتم. بعداً ، در یکی از سفرهایم ، دو روحانی سلحشور را دیدم ، و آنها گفتند: “بیا و جارو کن اگر کسی غیر از بندگان اجازه چنین کاری را نداشته باشد.” و این هرج و مرج ایجاد می کند. چند شب چند ایوان جارو کشیدم و نمی دانم چه اتفاقی در درونم افتاد که آن را دنبال کردم و خدمتکار شدم. من آنقدر درگیر این کار شدم که در مشهد خانه ای گرفتم.

بیشتر بخوانید  از ژوئیه شکل جدیدی از یارانه نقدی را پرداخت کنید

بنده قدیمی امام رضا (ع) با قرائت حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: عظمت حضرت امیر (ع) به حدی است که پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود جایی بالاتر از مکه نیست در کل سرزمین و مکانی بالاتر از مکه مسجدالحرام وجود ندارد و در مسجدالحرام جایی بالاتر از حاتم نیست که در آن دعا مستجاب شود. اگر شخصی 70 سال در این مکان روزه بگیرد و شب نماز بخواند و به اندازه کوه ابو کبیس طلا در راه خدا خرج کند ، اما محبت شما را در قلب خود نداشته باشد ، بوی آسمان نمی دهد.

به گزارش فارس ، در قسمت دوم سیزدهمین برنامه شب نشینی ، سیاوش طهمورات بازیگر قدیمی و پیشکسوت ایرانی به عنوان مهمان دوم برنامه ارائه می شود.

Tahmurt برای تزریق واکسن ویروس کرونا وی گفت: “من اولین دوز واکسن را دریافت کردم ، اما این فقط از مرگ جلوگیری می کند. ما می توانیم دوباره آن را تزریق کنیم.”

وی آخرین فعالیت های هنری خود را تشریح کرد و گفت: زخم کار اکنون در حال گسترش است و موفقیت آمیز بوده است ، دو یا سه کار دیگر به من پیشنهاد شد. فراموش کردم کتابم را با خودم حمل کنم. من کتاب را به تو می گویم نوشتم اما امشب را فراموش کردم که بیار این کتاب شامل داستان های کوتاه است. من کتاب دیگری در دست چاپ دارم. اصولاً من همیشه قلم داشتم ، اما دوست نداشتم کتاب را منتشر کنم تا اینکه دوستم به من گفت بیا کتاب را برایت چاپ کنم. من نمایشنامه و شعر هم دارم.

این بازیگر پیشکسوت تلویزیون گفت: من زیاد به شعر نرفتم زیرا در شعر سنتی نمی توانید مشکلات ذهنی و نگرانی خود را در یک مقاله کوچک بیان کنید. دوست دارم شعر را ادامه دهم ، اما وقتی که بتوانم حالت خوبه من چیزی برای گفتن دارم.

طهمورث در پاسخ به این س whenال که چه زمانی به رختخواب رفت ، گفت: شب بین ساعت 11:30 تا 12:30 می خوابم. من معمولاً هفت ساعت می خوابم و اگر دیر بخوابم دیرتر بیدار می شوم. من از سلامتی جسمی خود مراقبت می کنم زیرا در عمل به سلامت بدن و سپس سلامت ذهن باید همیشه اطمینان حاصل شود تا بتوانم همیشه آماده بازی باشم.

بیشتر بخوانید  ترفندی برای جغدها برای ادامه زندگی با انسان

وی ادامه داد: بازیگری ساده نیست و فقط داشتن استعداد نیست. دانستن جایگاه صدا ، پرورش ذهن ، مطالعه زیاد ، دانستن فلسفه ، تاریخ ، جغرافیا ، روانشناسی ، مطالعه رمان و تسلط بر بدن از عناصر بسیار مهمی است که یک بازیگر باید در اختیار داشته باشد.

این بازیگر مشهور ایرانی درباره تفاوت بین یک بازیگر ، یک بازیگر و یک هنرمند گفت: ما بازیگران زیادی داریم اما تعداد بازیگران کم است. تعداد بازیگران کم است و در بین آنها هنرمندان بسیار کمی هستند. بازیگر می تواند به سرعت خسته شود زیرا از موقعیت خود لذت نمی برد و انرژی دریافت نمی کند. به نظر می رسد شغل پس از مدتی بازنشستگی است اما بازیگر از کار خود لذت می برد ، انرژی می گیرد و خسته نمی شود. این هنرمند خارج از بازیگر است و محبوب مردم است.

تهمورث گفت: “من طرفدار آلپاکینو هستم زیرا او عالی است.” یکی از دلایلی که من او را دوست دارم این است که شما در کارهایش او را با آرایش نمی بینید و او همه جا است اما بعد از چند دقیقه شما آلپاسینو را نمی بینید و فقط با شخصیت ارتباط برقرار می کنید ، این هنر بازیگری است . دنیرو با او است ، اما عادت او در خندیدن به این بازیگر که همیشه یکسان است ، او را یک قدم از آلپاچینو پایین می آورد.

وی افزود: در میان هنرمندان اگر به نئورئالیسم ایتالیایی رجوع کنیم ، می بینیم که بازیگران کولاک کردند زیرا بازی را درک کردند. این بازی فقط یک بازی نیست بلکه یک زندگی است ، یعنی فردی با شخصیت دیگری زندگی می کند. ما همه رفتارهای موجود در کره زمین را داریم ، اما با برخی از آنها سر و کار داریم. اکنون ، وقتی می خواهیم یک شخصیت جدید را بازی کنیم ، باید اخلاقی را که با این شخصیت مطابقت دارد احیا کنیم.

این بازیگر قدیمی فیلم گفت: تعداد زیادی نقش وجود دارد که من هنوز بازی نکرده ام. از آنجا که شخصیت ها برای من بالا و پایین نیستند و بازی به جای همه آنها یکی از آرزوهای من است زیرا دسترسی به این شخصیت ها برای من دشوار است.

بیشتر بخوانید  دلیل خاموشی های پراکنده اعلام شد

تهمورث درباره بزرگترین آرزوی خود گفت: “زندگی به قدری گسترده است که ممکن است من بخواهم 500 سال دیگر زندگی کنم تا افراد و نقش های بیشتری را بازی کنم.” آرزو دور است ، شما باید با آن زندگی کنید و از آنچه دارید استفاده کنید. من دوست دارم با افرادی که لحظه لحظه زندگی می کنند قدم بزنم. درست است که در آینده مرگ وجود دارد ، اما ما باید در حال حاضر از طبیعت و وجود پیرامون خود استفاده کنیم ، طبیعتی که صادقانه همه چیز را به ما می دهد و برای ما است.

وی تفاوت قوانین طبیعی و انسانی را اینگونه توضیح داد: اشیا-ساخته شده توسط بشر مصنوعی هستند و حتی قوانین آنها محدودیت هایی ایجاد می کند که انسان به آنها تعلق ندارد ، اما انسان به قوانین طبیعت تعلق دارد. طبیعت بخشنده است ، اما انسان سخاوتمند نیست. انسان همه چیز را برای خودش می خواهد ، اما طبیعت از همه چیز عبور می کند. همه قوانین بشری قابل نقض است ، اما قوانین طبیعی قابل نقض نیستند. اگر این قوانین نقض شود ، او انتقام انسان را نخواهد گرفت ، اما انسان از نظر اخلاقی و روانی از چرخه خود اخراج خواهد شد.

این بازیگر معروف گفت: “من فکر می کنم یک بازیگر باید از جهاتی شبیه موم شود. اگر کسی فقط یک ژانر داشته باشد دیگر بازیگر نیست. باش. مثلاً کی می تواند این قدرت را داشته باشد که بخواهد در که یک دست یا پا قطع می شود ، بازیگر این مقاله را فراموش می کند.

تهمورت افزود: من فقط در بازیگری ماندم چون از آن لذت می برم و از مخاطبانم نیز لذت می برم.

برنامه شب نشینی هر هفته از دوشنبه تا جمعه از ساعت 23:30 در تهران و 21 شب در وین از شبکه جهانی جام جم پخش می شود. محمد سالوکی “شب نشینی” را برای مخاطبان ایرانی در سراسر جهان اجرا می کند و تهیه کننده این برنامه کاوه امیری جاوید است. اطلاعات بیشتر در مورد “زندگی شبانه” و مهمانان برنامه هر روز در صفحه اینستاگرام @ shabnesini.irani بارگذاری می شود.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید