طلا گران شد/ قیمت طلا در آستانه تغییر دوباره !


به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در معاملات امروز پس از ضعیف‌تر شدن آمار فرصت‌های شغلی در ایالات متحده افزایش یافت و دوباره وارد کانال 2500 دلاری شد.

کاهش فرصت های شغلی جدید باعث کاهش شاخص دلار و بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا شد و از قیمت طلا حمایت کرد.

قیمت‌ طلا در روز گذشته به کمترین سطح دو هفته اخیر به 2483 دلار رسید، چراکه کاهش شدید ارزش بازارهای سهام باعث افزایش فشار بر فلز زرد شده است، آن هم پیش از انتشار گزارش بازار کار آمریکا طی این هفته.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 20 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2505 دلار رسید

یکی از کارشناسان اعلام کرده: «مهم‌ترین ریسک این هفته، داده‌های اشتغال است که روز جمعه در ایالات متحده منتشر می‌شود. با توجه به اینکه چگونه سرمایه‌گذاران ممکن است از این گزارش به عنوان راهنمایی برای کاهش سریع یا آهسته نرخ بهره توسط فدرال رزرو از سپتامبر به بعد استفاده کنند، این داده‌ها می‌تواند قیمت طلا را کاهش دهد.»

شمش‌های بدون بازده زمانی که نرخ‌های بهره پایین هستند عملکرد خوبی دارند و همچنین به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

داده‌ها نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در جولای به پایین‌ترین حد در سه سال و نیم گذشته رسیده است اما این کاهش به خودی خود احتمالاً برای تضمین کاهش نیم درصدی نرخ توسط فدرال رزرو کافی نیست.

معامله گران احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در نشست ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر فدرال رزرو طبق ابزار CME FedWatch از ۳۸ درصد به ۴۴ درصد افزایش دادند. داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده که در روز جمعه منتشر می‌شود برای انتظارات فدرال رزرو بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید  بارش باران و برف و افت دما 7 درجه / فیلم خواهد بود

کارشناسان خاطرنشان می کنند که داده های ماهانه حقوق و دستمزد در روز جمعه به طور قابل توجهی بر انتظارات در مورد اندازه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه تأثیر می گذارد و قیمت طلا را تغییر می دهد.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت: بانک مرکزی ایالات‌متحده نباید نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد، در غیر این صورت ممکن است آسیب زیادی به اشتغال وارد کند.

به گفته جونی توس، فلزات گرانبها، حتی با وجود اینکه قیمت طلا نزدیک به بالاترین حد معامله می شود، این فلز گرانبها باید همچنان از حمایت بانک های مرکزی، سرمایه گذاران و بازار فیزیکی برخوردار باشد و سیاست فدرال رزرو منبع حمایت و ریسک است.

استراتژیست در ارائه اخیر خود خاطرنشان کرد : “ما فکر می کنیم روند صعودی طلا پاهای خود را دارد و طی چند سال آینده شاهد افزایش بیشتر خواهیم بود.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید