طلا و سکه دوباره گران شد/ طلای ۱۸ عیار چند گرم است؟



به گزارش سلام نوامبر، با کاهش ارزش دلار و تنش های ژئوپلیتیکی در اطراف اوکراین، تقاضا برای این فلز گرانبها افزایش یافت، طلا روز چهارشنبه برای اولین بار در چهار روز گذشته افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، پالادیوم بیشترین افزایش قیمت در میان فلزات گرانبها بود و تا هفت درصد صعود کرد. سیتی ریسرچ در یادداشتی اشاره می کند که احیای تدریجی تولید جهانی خودرو می تواند تقاضا برای این فلز را در سال جاری افزایش دهد. آخرین اونس پالادیوم در سال 2006 با 5.7 درصد افزایش به 20.20 دلار رسید.

نوسانات در بازار طلا و فلز

هر اونس طلا برای تحویل فوری 1.5 درصد افزایش یافت و به 1840.91 دلار رسید. در بازار آتی آمریکا، هر اونس طلا 30.80 دلار یا 1.7 درصد افزایش یافت و به 1843.20 دلار رسید.

تضعیف دلار طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرده است، در حالی که بازدهی ده ساله خزانه‌داری آمریکا را از دو سال تقاضای بالا برای این فلز گرانبها کاهش داده است.

پیش بینی قیمت طلا

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد گفت: کاهش بازده اوراق قرضه به شکستن قیمت بالاتر طلا کمک کرد، اما در مجموع طلا می تواند در محدوده 1800 تا 1840 دلار تا نشست سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده به معامله ادامه دهد. در اوآندا .

انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای تقویت سیاست پولی خود در ماه مارس منجر به کاهش قیمت طلا در سال جاری شد، زیرا افزایش نرخ بهره باعث افزایش قیمت نگهداری این فلز گرانبها می شود.

به گفته مویا، طلا می تواند از تنش های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه حمایت کند.

بیشتر بخوانید  اختیارات ارزی بانک مرکزی افزایش یافت

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که روسیه ممکن است در آینده نزدیک حمله جدیدی را علیه اوکراین انجام دهد، اما واشنگتن تا زمانی که بتواند به دیپلماسی ادامه خواهد داد.

طلا همچنین از افزایش قیمت نفت سود برده است و نگرانی‌ها را در مورد تشدید فشارهای تورمی و تقویت موقعیت این فلز گرانبها به عنوان پناهگاهی امن در برابر تورم ایجاد کرده است.

برای سایر فلزات گرانبها، پلاتین برای تحویل فوری با 4.4 درصد افزایش به 1024.50 دلار در هر اونس رسید. نقره برای تحویل فوری با 2.7 درصد افزایش به 24.8 دلار در هر اونس رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

به گزارش تجارت نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز 29 دی ماه تا ساعت 18 به رقم 27 هزار و 525 تومان رسید.

همچنین بانک مرکزی قیمت رسمی را 4200 تومان اعلام کرد.

صرافی های بانکی امروز قیمت فروش را 25 هزار و 704 تومان اعلام کردند. این بورس ها دلار را با قیمت 25 هزار و 449 تومان از مردم می خرند.

قیمت ها به یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی 4765 تومان بود. بر این اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی های بانکی ۲۸ هزار و ۹۸۷ تن اعلام شد. قیمت خرید یورو در این بورس ها ۲۸ هزار و ۷۰۰ تن است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق تعرفه های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت 18:00 قیمت سکه کل طرح جدید 12 میلیون و 220 هزار تومان و قیمت کل طرح قدیم 12 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید  جریمه نداشتن معاینه فنی در سال 1402 چقدر افزایش داشته است؟ | رانندگان و دارندگان این ماشین ها توجه کنند

در بازار امروز قیمت طلا هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 218 هزار و 426 تومان قیمت دارد.

نیم سکه در بازار شش میلیون و 750 هزار تومان، ربع و یک گرم سه میلیون و 820 هزار تومان یعنی دو میلیون و 350 هزار تومان معامله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید