مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طلا در نزدیکی بالاترین قیمت هفتگی قرار گرفت + تحلیل تکنیکال

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، روز گذشته داده های مربوط به تورم ایالات متحده در ماه دسامبر منتشر شد که رشد 7 درصدی تورم را نشان می داد. این داده ها نسبت به ماه پیش از خود رشد 0.2 درصدی را نشان می دادند.

با افزایش تورم ایالات متحده ارزش شاخص دلار آمریکا به شکل قابل توجهی کاهش یافته و از روند صعودی فلزات گرانبها از جمله طلا حمایت کرد. هم اکنون قیمت هر اونس طلای جهانی 1822 دلار می باشد که نزدیک به بالاترین قیمت هفتگی آن است.

تحلیل تکنیکال طلا نشان می‌ دهد که قیمت طلا باید مقاومت قوی را در 1826 دلار، یعنی فیبوناچی 23.6 درصد در یک روز شکست دهد تا روند صعودی ادامه پیدا کرده و فلز زرد به قیمت های بالاتری دست پیدا کند.

مانع صعودی بعدی در بالاترین قیمت ماه قبل یعنی 1831 دلار قرار دارد که عبور از ان طلا را با مقاومت بعدی خود در عدد 1837 دلار رو به رو می کند. حرکت پایدار بالاتر از 1837 دلار می تواند قیمت طلا را به نقطه مقاومت محوری در عدد 1845 دلار برساند.

در طرف مقابل اولین پشتیبانی قیمت طلا در فیبوناچی 38.2 درصد یک روزه یعنی در عدد 1821 دلار دیده می شود. افت از این سطح می تواند قیمت طلا را به حمایت بعدی خود در عدد 1819 دلار برساند.

در صورتی که روند نزولی تشدید شود قیمت طلا در نقطه 1815 دلار دارای حمایت قدرتمندی است که همان پایین ترین قیمت روز گذشته می باشد. حرکت نزولی بیشتر نیز قیمت طلا را به حمایت بعدی در 1812 دلار خواهد رساند.

بیشتر بخوانید  مارمولک در کجای تصویر استتار شده است؟ + پاسخ

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *