طرز تهیه یک غذای ساده برای زمستان



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: اشکنه یکی از غذاهای بسیار ساده و ارزانی است که می توانید آن را در زمستان تهیه کنید و در عین حال تازه و با نان خشک چرخ کنید.

آشکن یکی از غذاهای ساده و ارزان است و خیلی سریع تهیه می شود و با کمی افزودن آن می توانید طعم این اشکن را دو چندان کنید. اشکنه را می توانید با سالاد یا ترشی سرو کنید و 30 دقیقه زمان می برد.

در صورت تمایل می توانید از مقداری گردوی خرد شده استفاده کنید. برای تهیه این غذا نیازی به گوشت یا مرغ نیست و می توانید به تعداد نفرات تخم مرغ ها را بشکنید. امروز در روز پارسی طرز تهیه اشکنا با را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه اشکنا خوشمزه و ساده است

2 عدد پیاز

آرد گندم 2 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری غذا

1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه

شنبلیله 2 قاشق غذاخوری

روی 1 شماره

3 عدد تخم مرغ

شکر 1 قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان لازم

تارتارس روشی بسیار ساده و آسان برای تهیه اشکنه است

مرحله اول: پخت مواد

ابتدا برای تهیه این غذا باید پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. در قابلمه مورد نظر پیاز را تفت دهید تا نرم شود سپس آرد را اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. دقت کنید که حرارت ملایم باشد و آرد نسوزد.

بیشتر بخوانید  بازیگر زن معروف عزادار شد |خانم بازیگر:چجوری دلت اومد همچین داغی به دلم بزاری!

مرحله دوم: اضافه کردن خمیر

سپس رب را به همراه نمک، فلفل سیاه و شکر به مواد فوق اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. شنبلیله را اضافه کنید و تفت دهید سپس نصف لیموترش را اضافه کنید و روی مواد آبجو بریزید و حرارت را زیاد کنید و بگذارید بجوشد سپس حرارت را کم کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن به

سپس باید خوب شسته شود و به صورت مکعبی بریده شود. بهه در تابه را کمی بیشتر تفت دهید تا از حالت خامی خارج شود. سپس مواد بالا را اضافه کنید و 15 دقیقه دیگر اجازه دهید تا خاکش جا بیفتد.

مرحله 4: تخم مرغ ها را اضافه کنید

می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را به‌درستی داخل خمیر بشکنید و در قابلمه را بپوشانید و بگذارید 5 دقیقه بماند، یا می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید تا توده‌ها از بین بروند و سپس مواد را به خمیر اضافه کنید. و سریع هم بزنید تا تخم مرغ ها پخته شوند. دلپذیر

نکات کلیدی در تهیه اشکنه با تخم مرغ، بسیار ساده و خوشمزه

برای رنگ کردن مواد می توانید از کمی زعفران هم استفاده کنید.

اضافه کردن آرد باعث غلیظ شدن خمیر می شود و می توانید از هر نوع آردی استفاده کنید.

می توانید تعداد تخم مرغ ها را کم یا زیاد کنید.


بیشتر بخوانید  سفر سفیر ایران به منطقه‌ی سالزبورگ اتریش  

دیدگاهتان را بنویسید