طرز تهیه یک دسر خاص برای روز مادر



آنچه دیگران می خوانند:

دسرها یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین غذاها در سرتاسر دنیا هستند و طرفداران خود را دارند. غذاها معمولاً بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی موجود در آنها به هضم بهتر غذا کمک می کند.

دسر فنجانی نوعی دسر لطیف و لذیذ است که از ترکیب شیر با آرد، نشاسته، خامه و شکر تهیه می شود و از نظر طعم و بافت شبیه به پودینگ است. این دسر به صورت لایه لایه با بیسکویت و مغز گردو در فنجان های دسر تهیه می شود و به همین دلیل بسیار خوشمزه و جشن است.

مواد لازم برای تهیه دسر برای فنجان

  • شیر: 1 لیتر

  • آرد سفید گندم: 2 قاشق غذاخوری

  • نشاسته گل: 3 قاشق

  • شکر: 1 پیمانه شکر

  • زرده تخم مرغ: 1 عدد

  • خامه صبحانه: 2 بسته

  • پنیر خامه ای: 2 قاشق غذاخوری

  • بیسکویت پتی پور ساده: 1 بسته

  • گردو خرد شده: 1 پیمانه

  • شکلات تخته ای: 120 گرم

نکاتی در مورد مواد خام

1- نکات پنیر خامه ای

پنیر ماسکارپونه پنیر مخصوصی است که برای تهیه چیزکیک و دسر با پنیر استفاده می شود و نمک ندارد و بافت آن برای تهیه کیک و دسر مناسب است. از آنجایی که پنیر ماسکارپونه در همه فروشگاه ها موجود نیست، می توانید پنیرهای خامه ای معمولی را جایگزین کنید که نمک کم و چربی کمتری دارند.

2- نکات مربوط به بیسکویت

بیسکویت پتی پور یکی از محصولاتی است که برای تهیه انواع شیرینی و چیزکیک استفاده می شود و با طعم وانیلی و کاکائویی در بازار موجود است. برای تهیه این دسر به جای بیسکویت پتی پور می توانید از بیسکویت کاستارد یا هر بیسکویت وانیلی معمولی استفاده کنید.

3- نکات مربوط به نشاسته گل

نشاسته حاوی فیبر، گندم، کلسیم و ویتامین B است که کالری بسیار کمی نیز دارد. نشاسته در بدن به قند تبدیل می شود و بنابراین برای تامین انرژی مناسب است. نشاسته در تنظیم قند خون، تقویت معده و بهبود سرفه و گرفتگی صدا بسیار موثر است. منابع اصلی نشاسته گندم، ذرت و سیب زمینی هستند. در تهیه نشاسته گل ابتدا دانه های گندم را در آب خیس می کنند تا دانه ها حجیم شوند. سپس برای شکستن پوسته بیرونی، آنها را می شویند تا جوانه گرفته شود و در مرحله جداسازی نشاسته گل، گل را از جوانه جدا می کنند. نشاسته گل به صورت پودر، شربت و فله در بازار موجود است که برای تهیه دسر دسته جمعی استفاده می شود.

4- نکات مربوط به شکلات

اگر شیرینی دارید می توانید از شکلات تخته ای شیرین استفاده کنید و اگر شیرینی دوست ندارید، چون مواد تشکیل دهنده این دسر حاوی شکر است، بهتر است از شکلات تخته ای تلخ و کمتر شیرین استفاده کنید.

طرز تهیه دسر فنجانی

1- برای شروع کار ابتدا آرد و نشاسته را در قابلمه مناسبی بریزید و شیر را کم کم اضافه کنید تا آرد و نشاسته کاملا حل شوند. سپس شکر و زرده تخم مرغ را اضافه کرده و مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مدام هم بزنید تا مواد شروع به جوشیدن و غلیظ شدن کنند. وقتی دسر غلیظ شد و به جوش آمد، اجاق گاز را خاموش کنید.

۲- در این مرحله پنیر خامه ای و بسته خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پنیر و خامه با مواد دسر ترکیب شوند. حالا کیک اسفنجی را جمع کرده و به صورت یک لایه داخل لیوان های دسر بریزید. سپس یک لایه از دسر آماده شده را روی بیسکویت بریزید و مقداری گردوی خرد شده بپاشید. یک لایه دیگر از بیسکویت خرد شده بریزید و لایه رویی لیوان دسر را بپوشانید. لیوان ها را در یخچال بگذارید تا دسر شکل خود را بگیرد و خنک شود.

3- برای تهیه سس دسر، یک بسته خامه را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا خامه داغ شود. سپس یک شکلات تخته ای به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. بعد از اینکه سس شکلاتی کمی خنک شد آن را در لیوان های دسر ریخته و با گردو یا خلال پسته تزیین کنید.


بیشتر بخوانید  الناز ملک همه را شوکه کرد | انتشار تصویر بدون آرایش الناز ملک بازیگر زخم کاری

دیدگاهتان را بنویسید