طرز تهیه یرالما یومورتا (سیب زمینی و تخم مرغ) غذای ساده و سنتی تبریز


این غذای لذیذ را در زبان فارسی با نام سیب زمینی و تخم مرغ می شناسیم. البته طرز پخت و مخلفات این غذا بسیار متفاوت است و به روش خاصی پخته می شود، سیب زمینی و تخم مرغ را در آب جوش می پزند، اما ایرالما آیومورتا روی سنگ پخته می شود و به همین دلیل خوشمزه تر است. طعم جالب اینجاست که این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاهای تبریز به شمار می رود.

مواد لازم برای تهیه ایرالم آیومورتا

3 عدد سیب زمینی متوسط
3 عدد تخم مرغ
گشنیز تازه 200 گرم
1 عدد پیاز بزرگ
نان لواش به مقدار کافی
کره 50 گرم
3 مشت خرده نان سنگک
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی


ایرالمو آیومورتا

دستور پخت ایرالما ایومورتا

برای تهیه ایرالم ایومورتا به روش تبریزی ابتدا سنگ های نان را از نانوایی سنگک محل می گیریم و در قابلمه مسی می گذاریم. سپس سیب زمینی ها را با دستمال تمیز کرده و بشویید.
سپس همان پوست را روی سنگ های داخل قابلمه می گذاریم و درب قابلمه را می گذاریم. سپس قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا به مرور زمان سنگ ها گرم شده و سیب زمینی ها بپزند.

باید بخوانید:

کالری، ارزش غذایی و خواص سیب زمینی

کالری، ارزش غذایی و خواص سیب زمینی

در این مقاله به بیان کالری و ارزش غذایی انواع سیب زمینی می پردازیم و به خواص شگفت انگیز سیب زمینی اشاره می کنیم. ما را تا پایان مقاله دنبال کنید…

در این مرحله تخم مرغ ها را در کیسه ای ریخته و گره می زنیم سپس قابلمه مربوطه را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم. سپس کیسه حاوی تخم مرغ ها را می گذاریم.
سپس اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه کاملا بپزند. سپس گشنیزها را تمیز کرده و می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم.

بیشتر بخوانید  چگونه چای سبز طبیعی و با کیفیت را بشناسیم؟


سیب زمینی و تخم مرغ

حالا پیاز را پوست گرفته و بشویید و روی تخته آشپزخانه به ورقه های ضخیم و نازک برش دهید و با جعفری مخلوط کنید و کنار بگذارید. بعد از پختن سیب زمینی ها.
سیب ها را با چاقو وارد زمین می کنیم، اگر به راحتی فرو بروند یعنی کاملا پخته شده اند. سیب زمینی ها را از تابه خارج کنید و بگذارید خنک شوند. سپس تخم مرغ ها را هم چک می کنیم.
اگر تخم‌مرغ‌ها هم آب پز بودند، پوسته را روی آن‌ها می‌گیریم، سپس نان لواش را روی سطح کار می‌گذاریم و به آرامی از لبه تا وسط نان تا می‌کنیم و ابتدا یکی از سیب‌زمینی‌های پخته شده را وسط می‌گذاریم. آن را قرار دهید.

سپس سیب زمینی ها را از وسط نصف کنید و هر نصف را با له یا پشت قاشق بزنید تا سیب زمینی های داخل نان خرد شوند سپس به طور یکنواخت روی نان پخش کنید.
در این مرحله با چاقو کمی کره برش میزنیم و به صورت عمودی روی نان میمالیم سپس 1 عدد تخم مرغ را با چاقو برش میزنیم و روی نان و مخلوط پیاز و جعفری خرد شده میمالیم و روی نان هم میریزیم. عناصر.
حالا اگر دوست داشتید روی مواد را کمی نمک و فلفل سیاه بپاشید و نان را داخل لوله جمع کنید و در کیسه فریزر یا کاغذ بپیچید. در آخر ایرالمو آیومورتا را گرم سرو می کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید