طرز تهیه کیک مخملی قرمز ولنتاین ساده و راحت بدون فر



آنچه دیگران می خوانند:

کیک مخملی ولنتاین یکی از بهترین گزینه ها برای یک قرار عاشقانه دونفره است.

مواد لازم برای تهیه کیک مخملی برای روز ولنتاین












تخم مرغ 4 عدد
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
قند 1 فنجان سر خالی
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری چای
آب ولرم 1/4 فنجان
روغن مایع 1/4 فنجان
ارد 1 فنجان و 1/2 فنجان
رنگ خوراکی قرمز چند قطره
کرم رنگ 500 گرم

طرز تهیه کیک مخملی برای روز ولنتاین با خامه بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قالب 18 سانتیمتری را با کره چرب کرده و در یخچال قرار دهید. شعله اسپرینکلر را به مدت 15 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، همه مواد را به دمای محیط برسانید تا به همان دما برسند. اگر می خواهید از خامه قنادی استفاده کنید آن را از فریزر خارج کنید تا نیمه یخ زده شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و شکر و وانیل را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس بین همزن بزنید تا مواد غلیظ شوند. سپس باید آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و نیمی از آرد را به مواد اضافه کنید و با همزن به آرامی هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله سوم: آماده کردن خمیر کیک

سپس باید روغن مایع و آب ولرم را اضافه کرده و مخلوط کنید و هر کدام را در حد مخلوط شدن اضافه کنید و در آخر نصف دیگر آرد را اضافه کرده و با لیسک هم بزنید و در این مرحله باید چند قطره رنگ خوراکی قرمز اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد مخلوط شوند. کف قابلمه مورد نظر کاغذ روغنی گذاشته و مایه کیک را داخل آن بریزید و چند بار به سطح آن بزنید.

مرحله 4: پخت کیک

سپس بخار را روی درب قابلمه گذاشته و به مدت 1 ساعت می گذاریم تا کیک بپزد و در این فاصله خامه را هم می زنیم تا شکل بگیرد. سپس کیک را برش بزنید و کیک را با شیر مرطوب کنید و یک لایه نازک برش بزنید و خرد کنید و جداگانه برای کیک قرار دهید و سپس یک لایه خامه و موز و گردو را روی لایه اول کیک و سپس روی لایه دوم قرار دهید. خامه را روی آن قرار دهید و از کیک خامه ساده درست کنید و روی کیک را با خرده های کیک قرمز تزئین کنید.


بیشتر بخوانید  پرداخت وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن + به صورت جزییات و فیلم دریافت می شود

دیدگاهتان را بنویسید