مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه کیک سیب با شهد گردو عصرانه محبوب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



دستور پخت کیک سیب و گردو


چه چیزی می تواند دلچسب تر از یک کیک خوشمزه برای عصرانه باشد ؟ حالا که فصل سیب های ترد و خوشمزه است، می توانید با آن ها یک کیک بسیار خوشمزه و سالم درست کنید و برای عصرانه میل کنید.


این کیک بافت نرمی دارد و همراه با یک شهد غلیظ گردویی سرو می شود. معمولا شهد کیک فقط با آب و شکر درست می شود اما در این نوع کیک ما آموزش شهد با گردو را تقدیم حضورتان خواهیم کرد.


پس هرگز این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه شوید تا کیک سیب و گردو را به شما عزیزان آموزش دهیم.


طرز تهیه کیک سیب و گردو با گلیز گردویی


مواد لازم برای تهیه کیک سیب و گردو:


  • شکر دانه ریز 3/4 پیمانه

  • آرد 2 پیمانه

  • روغن مایع 3/4 پیمانه

  • تخم مرغ 3 عدد

  • مغز گردوی ریز شده 1/3 پیمانه

  • بکینگ پودر 1 و نیم قاشق مربا خوری

  • وانیل 1/4 قاشق چایخوری

  • سیب رنده شده 2 پیمانه


مواد لازم برای تهیه گلیز گردویی:


  • شکر 100 گرم

  • آب 1/2 پیمانه

  • کره 50 گرم

  • گردوی نگینی خرد شده 1 پیمانه


کیک سیب و گردو کاراملی


کیک سیب و گردو


مراحل تهیه کیک سیب و گردو با گلیز گردویی:


در اولین مرحله باید مواد خشک را با هم ترکیب کنید. پس ابتدا آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و دو تا سه بار آن ها را الک کنید تا به خوبی نرم شوند و از هم جدا شوند.


سپس تخم مرغ ها را درون یک ظرف بشکنید و کم کم شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های شکر در تخم مرغ حل شود و به خوبی با هم ترکیب شوند. پس از اینکه شکر حل شد، وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.


آنقدر مواد را هم بزنید تا به رنگ کرمی درآید و حجیم شود. حالا نوبت اضافه کردن روغن می رسد. روغن را اضافه کنید و آن ها را با هم مخلوط کنید. کم کم آرد را به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و مایه یکدستی بدست آید.


در این مرحله از تهیه کیک سیب و گردو، سیب هایی که با رنده درشت رنده کرده اید را اضافه کنید و با کمک لیسک مواد رو با هم فولد کنید. اگر دیدید سیب تغییر رنگ داد اصلا نگران نباشید و به کار خود ادامه دهید.


حالا گردوهای ریز شده را اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید گردوها را خیلی ریز نکنید تا هنگام میل کردن زیر دندان حس شوند. حالا مواد کیک ما آماده است. قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را داخل آن بریزید.


سپس قالب را در فر که قبلا با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده است قرار دهید و به مدت 45 دقیقه اجازه دهید تا بپزد. در فاصله ای که کیک پخته می شود، سراغ آماده کردن گلیز گردویی بروید.


کیک سیب با گلیز گردویی


کیک سیب با شهد گردو


طرز تهیه گلیز گردو:


برای تهیه شهد گردویی ابتدا آب و شکر را درون شیر جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. پس از اینکه به نقطه جوش رسید، حدود 5 دقیقه صبر کنید تا قوام آید حالا کره را اضافه کنید و پس از اینکه کره آب شد، گردو را اضافه کنید.


وقتی کمی روی حرارت با هم ترکیب شدند، حرارت را خاموش کنید.


کیک را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود سپس روی آن را با سیخ چوبی سوراخ های عمیق ایجاد کنید و شهد گردویی را داغ داغ روی کیک بریزید. حالا دوباره کیک را در فر قرار دهید و روی حالت گریل بگذارید و 5 دقیقه اجازه دهید تا درون فر بماند و روی آن کاراملی شود.


حالا کیک را از فر خارج کنید و بذارید خنک شود و سپس آن را در ظرف مورد نظر بگذارید و روی آن را با گردوهای خرد شده تزیین کنید و نوش جان کنید.


بیشتر بخوانید  پاستای پریماورا یا پاستای بهاری در یک فصل پاییزی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *