مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه کیک روانی ترکی ساده با شربت مخصوص

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کیک ریوانی یکی از معروف ترین کیک های ترکیه است که از آرد ایرمیک تهیه می شود. این کیک را می توان در طعم های مختلف تهیه کرد. سایکو دسری است که از مخلوط کردن شربت روی کیک درست می شود. این کیک برای شام و مهمانی های خانوادگی بسیار مناسب است. در ادامه با آموزش کامل این کیک خوشمزه و پرطرفدار دلگرم شوید.

مواد لازم برای کیک ذهنی

2 عدد تخم مرغ
نصف لیوان شکر
ماست 1 لیوان
روغن مایع 1 فنجان
3 قاشق غذاخوری آرد سفید
آرد پارچه ای یا ایرمیک ۱ پیمانه
پوست لیمو رنده شده ۱ قاشق غذاخوری
وانیل
پودر بسته بندی


مواد لازم برای تهیه شربت

3 لیوان آب
شکر 2 لیوان
آب لیموی تازه به میزان لازم


کیک روانی

طرز تهیه کیک روانشناسی

در مرحله اول شربت کیک را آماده می کنیم. آب و شکر را روی حرارت متوسط ​​به مدت 20 دقیقه بجوشانید. سپس آب لیمو را اضافه کرده و هم بزنید. وقتی قوام شربت خوب شد آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. سپس فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود.
تخم مرغ هایی که به دمای محیط رسیده اند را در ظرفی می زنیم و شکر و وانیل را اضافه می کنیم و 7 تا 8 دقیقه با سرعت زیاد هم می زنیم تا کاملا سفید و کشدار شوند.

سپس به ترتیب ماست، روغن مایع و پوست لیمو رنده شده را اضافه کرده و دوباره چند دقیقه مخلوط کنید. در مرحله آخر تمام مواد خشک آرد، آرد بلغور و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و داخل مواد الک کرده و در یک جهت با لیسک مخلوط کنید.
سینی فر را با روغن چرب کنید و مواد کیک را داخل سینی فر بریزید، می توانید از کاسه پیرکس هم استفاده کنید. مواد کیک را با پشت قاشق صاف کرده و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد.

بیشتر بخوانید  ۶ روش جدید جهت تهیه خورش کدو سبز


کیک روانی ترکی

در پایان پخت یک خلال دندان در کیک فرو کنید اگر خلال دندان تمیزی از کیک خارج شد کیک ما پخته شده است. گریل را برای چند دقیقه آخر روشن کنید تا روی کیک رنگ طلایی بگیرد.
بعد از پخت کیک آن را از فر خارج کرده و با خلال دندان کیک را سوراخ کنید و وقتی به دمای محیط رسید شربت را با ملاقه روی کیک داغ بریزید.
در آخر کیک روانشناسی را با پودر پسته کامل بریزید. به جای پودر پسته می توانید از پودر گردو یا هر مغز دیگری که دوست دارید استفاده کنید و به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *