طرز تهیه کوکی شکلاتی چیپسی خوشمزه و لذیذ + دستور پخت مرحله به مرحله


به گزارش سلام نو، کولاچیچ نوعی شیرینی بیسکویتی است که بافتی بسیار ترد دارد و می توان گفت یک شیرینی محبوب بین المللی است. جالب اینجاست که این شیرینی خوشمزه اولین بار در قرن هفتم میلادی در شهر سیستان ایران طبخ شد. کوکی که دستور پخت بسیار ساده ای دارد، یک خوراکی محبوب در بین کودکان است. برای پذیرایی نیز استفاده می شود. کوکی ها در شکلات، وانیل، فشرده، مغزدار، سرد، رول، چوب و غیره ساخته می شوند که هر کدام طعم خاص خود را دارند.

به گزارش فرارو، شما می توانید با یک دستور ساده برای خود و اعضای خانواده تان در منزل یک کوکی شکلاتی خوشمزه و ترد تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب، طرز تهیه کوکی شکلاتی و نکات و تکنیک های مهم تهیه آن به شما کاربران گرامی ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت شکلاتی

آرد سفید شیرین: 220 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

زرده تخم مرغ: 1 عدد

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

کره: 140 گرم

شکر: 150 گرم

مغز گردو خرد شده: 50 گرم

شکلات تخته ای یا شکلات چیپسی خرد شده: 80 گرم

بکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری

نمک: نصف قاشق چایخوری

نکاتی در مورد مواد خام

نشاسته ذرت

نکاتی در مورد نشاسته ذرت

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفید دارد. نشاسته ذرت نیز بافت نرمی دارد، بنابراین اگر کمی بین انگشتان خود بمالید، صدای خرچنگ می شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت متفاوت است و نمی توان از این دو به جای هم استفاده کرد. نشاسته ذرت را می توانید در بسته بندی های بهداشتی در شیرینی فروشی ها تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  حادثه بر اثر آتش‌سوزی علف‌زارهای اطراف زندان اوین + فیلم

نکاتی در مورد شکلات

حداقل شکلات

اگر طعم شما شیرین است، می توانید از شکلات شیرین استفاده کنید و اگر شیرینی دوست ندارید، از آنجایی که مواد اولیه کلوچه ها قند دارند، می توانید از شکلات تلخ و کمتر شیرین استفاده کنید. برای تهیه این شیرینی می توانید از شکلات تخته ای سفید و شیری نیز استفاده کنید.

نکاتی در مورد آرد

ارد

نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آرد موجود در بازار است که متفاوت است. به همین دلیل، بسته به کیفیت آرد، ممکن است مقدار آن کمتر یا بیشتر از مقدار مشخص شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه کنید. اگر دیدید که شیرینی سفت می شود. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده بود. یعنی آردی که اضافه کردید کافیه و بقیه رو اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کردید؛ اما احساس کردید که مواد شیرین هنوز به غلظت لازم نرسیده اند. این بدان معنی است که شما باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه مقدار آردی که در دستور مشخص شده است را تهیه کنید. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد قابل کم یا زیاد است.

طرز تهیه کوکی های شکلاتی

کوکی چیپسی شکلاتی

1- برای شروع، آرد، نشاسته ذرت و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید و کنار بگذارید.

2- کره ای را که یک ساعت پیش از یخچال خارج کردید و به دمای محیط رسیده بود را در ظرفی ریخته و شکر را اضافه کنید. کره و شکر را با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا شکر آب شود. سپس تخم مرغ و زرده را اضافه کنید. مواد را با همزن دستی یا قاشق هم بزنید تا تخم مرغ ها کاملا با کره و شکر مخلوط شوند.

بیشتر بخوانید  عکس لورفته از عروسی سحر دولتشاهی و شجریان

3- در این مرحله مواد خشکی را که از قبل مخلوط کرده اید به خمیر کوکی اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا آرد کاملا با خمیر شیرینی مخلوط شود. در آخر شکلات چیپسی و گردوی خرد شده را به خمیر کوکی اضافه کنید و کمی بیشتر هم بزنید.

4- خمیر آماده شده را داخل کیسه فریزر بریزید و در کیسه را کاملا ببندید. کیسه خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

5- بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج کرده و کمی ورز دهید. سپس از خمیر گلوله هایی به اندازه گردو درست کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و گلوله های کوکی را با فاصله از هم در قالب قرار دهید. سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 15 دقیقه بگذارید تا شیرینی ها بپزند. بعد از پخت، شیرینی ها را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شوند. سپس آنها را در ظرف سرو بریزید و با چای یا قهوه میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید