مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه کوکو نودل به روش ساده و طعم بسیار عالی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در این مقاله شما را تشویق می کنیم که طرز پخت رشته کاکائویی را بیاموزید. این کوکو یک غذای بسیار مناسب برای شام یا میان وعده برای کودکان است.
کاکائو یکی از ساده ترین غذاهای سرخ کردنی ایرانی است. تا اینجا در مجله آشپزی دلگرم طرز پخت چند نوع کوکو را به شما آموزش دادیم. ویژگی کوکو این است که دست شما کاملا به روی خلاقیت باز است و می توانید با تغییر مواد پیله های متنوع و جالبی درست کنید. تهیه کاکائو معمولاً یک فرآیند ساده است که هر کسی با کمی تجربه و دستور پخت خوب می تواند انواع مختلف کاکائو را درست کند.

نودل یک غذای آسیایی با رشته فرنگی است که در آشپزی شرق آسیا بسیار استفاده می شود. در واقع همانطور که ما ایرانی ها هر روز غذاهای مختلفی را با افزودن مواد مختلف درست می کنیم، مردم این کشورها نیز با افزودن مواد مختلف به رشته فرنگی، غذاهای مختلفی درست می کنند. با استفاده از این دستور غذا می توانید یک وعده غذایی کامل با مواد مغذی درست کنید. تنوع

مواد لازم برای تهیه کاکائو با رشته فرنگی

  • سینه مرغ: یک عدد
  • تخم مرغ: سه عدد
  • پیازچه: دو یا سه ساقه
  • گشنیز: یک دسته کوچک
  • جعفری: جمعیت کمی
  • پنیر پیتزا: 4 قاشق غذاخوری
  • پیاز: یک عدد
  • قارچ: شش عدد
  • رشته فرنگی تمام شده: دو بسته
  • روغن چشمه الماس: به میزان لازم
  • نمک، فلفل و کدو سبز به میزان لازم


 رشته فرنگی کاکائو

دستور تهیه نودل کاکائویی

برای تهیه نودل کاکائویی ابتدا سینه مرغ را با پیاز، نمک، فلفل، کدو سبز یا هر طعمی که دوست دارید در شرپا بریزید و یک لیوان آب روی آن ها بریزید و یک ساعت صبر کنید تا مرغ بپزد.
مرغ پخته شده را از شرپا خارج کرده و پس از خنک شدن آن را به دلخواه خوب خرد کنید. برای این کار می توانید مرغ را به صورت دستی ریش ریش کنید یا در خردکن بریزید. هرچه مرغ کوچکتر باشد، بافت کاکائو خوشمزه تر و بهتر است.
قارچ ها را خوب بشویید و ریز خرد کنید.

باید بخوانید:

داخل تابه مقدار کمی روغن بهار الماس بریزید و قارچ و مرغ خرد شده را با حرارت ملایم تفت دهید. سپس جعفری، گشنیز و پیاز را خرد کرده و مرغ را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید.
سپس رشته های آماده شده را در قابلمه ای آب بریزید و روی آتش بگذارید. وقتی آب جوش آمد، رشته ها را اضافه کنید و دو تا سه دقیقه بجوشانید. سپس صاف کنید و بگذارید خنک شود.

وقتی رشته ها خنک شدند، آن ها را در ظرفی بریزید، تخم مرغ ها و نمک را در ظرف مخلوط کنید، کدو سبز را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
وقتی همه مواد آماده شد به مرحله آخر دستور کاکائو با رشته بروید که سرخ شدن است. تابه بزرگی را روی آتش بگذارید و داخل آن روغن الماس بریزید و روی آتش بگذارید تا گرم شود. مخلوط رشته و تخم مرغ را داخل شرپا بریزید سپس مخلوط مرغ و قارچ را روی آن بریزید و در آخر پنیر پیتزا را اضافه کنید.

چند ثانیه اول حرارت را زیاد کنید تا تخم مرغ ها به دست آیند. سپس تکه کاکائو مورد نظر را درست کنید و شرپا را روی آن بگذارید و حرارت را کم کنید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه کاملا سرخ شود. در آخر می توانید تابه را در فر بگذارید و آتش شدیدی روشن کنید تا رنگ پنیر طلایی شود.


بیشتر بخوانید  طرز تهیه فلافل لبنانی تند و تیز
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *