مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه کشک بادمجان اصیل و مجلسی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بادمجان معمولا نقش مهمی در غذاهای اصیل ایرانی دارد. غذاهای اصلی و پیش غذاهایی که با بادمجان طبخ می شوند طعم بی نظیری دارند که بعد از مدت ها به سختی از زبان شما خارج می شود! در این میان یکی از پرطرفدارترین غذاهایی که همیشه سر سفره ما ایرانیان است کشک بادمجان است. فرقی نمی کند غذاهای مدرن بخواهید یا سنتی، با این حال، همیشه جا برای کشک و بادمجان وجود دارد و افراد در هر سنی آن را دوست دارند.

پس اگر تصمیم گرفته اید برای پذیرایی از مهمانان خود کشک بادمجان درست کنید، باید بگوییم که بهترین انتخاب است! چون خوشمزه است، خاصیت دارد و زود پخته می شود. در این مطلب به طرز تهیه این غذای خوشمزه نیز پرداختیم و تمام عکس هایی که برای پخت بهترین کشک بادمجان نیاز دارید را در اختیار شما قرار دادیم. به خواندن ادامه دهید و تا انتها با طرز تهیه کشک بادمجان همراه ما باشید:


مواد لازم کشک بادمجان 4 نفره

  • بادمجان 2 و نیم کیلوگرم
  • کشک تازه 3 قاشق غذاخوری
  • گردوی خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  • 2 عدد پیاز بزرگ خلال شده
  • 2 قاشق غذاخوری نعنا خشک
  • 5 حبه سیر له شده
  • زردچوبه و فلفل و سایر ادویه ها به میزان دلخواه


طرز تهیه پنیر و بادمجان

در زیر مرحله به مرحله به سراغ تهیه پنیر و بادمجان می رویم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مراحل را با ما طی کنید تا در نهایت یک غذای لذیذ را تهیه کنید که مهمانان شما برای مدت طولانی از آن لذت می برند:


اولین مرحله تهیه کشک بادمجان است

نام این غذا پنیر دلمه و بادمجان است، پس مطمئناً بادمجان و پنیر از مهم ترین مواد تشکیل دهنده آن هستند. اولین قدم این است که به سراغ بادمجان بروید. بادمجان ها را پوست بگیرید. آنها را از طول نصف کنید و در آبکش قرار دهید. حدود یک ساعت صبر کنید تا آب بادمجان تیره کشیده شود. این کار را انجام می دهید تا تلخی بادمجان را بگیرید و طعم فوق العاده ای به غذای نهایی بدهید.

سپس بادمجان ها را با دستمال خشک کنید و رطوبت آن را بگیرید و سریع سرخ کنید.


مرحله دوم تهیه کشک بادمجان است

یکی دیگر از کارهایی که برای تهیه کشک بادمجان باید انجام دهید این است که بادمجان را بعد از سرخ شدن روی دستمال کاغذی بگذارید و صبر کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

همچنین در این مرحله در همان ماهیتابه ای که بادمجان ها را سرخ کرده اید، پیاز را تف کرده و بگذارید تا کاملا سرخ شود.


طرز تهیه کشک بادمجان اصیل و مجلسی


مرحله سوم تهیه کشک بادمجان است

در مرحله بعد پس از قهوه ای شدن پیاز، نوبت به اضافه کردن سیر، فلفل سیاه، زردچوبه و نعنای خشک می رسد. یادتان باشد نعناع خشک خیلی زود می سوزد پس حرارت را کم کنید و خیلی مراقب باشید.


مرحله چهارم تهیه کشک بادمجان است

بادمجان هایی را که قبلا سرخ کرده اید اضافه کنید و روغن اضافی تابه و سایر مواد را بردارید.


مرحله 5 کشک بادمجان را آماده کنید

پس از افزودن بادمجان ها به تابه، حدود نصف فنجان آب اضافه کنید. سپس در تابه را ببندید و بگذارید مواد روی آتش بپزند و بخارپز شوند.

وقتی بادمجان ها پخته شدند باید له شوند. می توانید این کار را با قاشق یا چرخ گوشت انجام دهید. اگر می خواهید بادمجان زیاد از کله بادمجان له نشود از قاشق استفاده کنید و اگر نمی خواهید بافت طبیعی بادمجان در غذا بماند آن را با گوشت کوب خوب له کنید.


مرحله 6 کشک بادمجان را آماده کنید

در مرحله بعد گردوی خرد شده و پنیر دلمه را به مخلوطی که درست کردید اضافه کنید. کشک یکی از مهم ترین قسمت های این غذاست که تاثیر زیادی در کیفیت و طعم آن دارد. پس برای خرید بهترین پنیر دلمه در طرز تهیه پنیر بادمجانی اصیل و مجلسی نکاتی را که فهرست می کنیم از دست ندهید.


مرحله 7 کشک بادمجان را آماده کنید

در مرحله آخر نوبت به تزیین کشک بادمجان می رسد. کشک بادمجان را در ظرفی ریخته و با پیاز داغ و نعنا تزیین کنید.

پنیر و بادمجان خوشمزه شما آماده است! دلپذیر …


نکات اضافی در مورد کشک بادمجان

  • اگر از آن دسته افرادی هستید که به فکر یادگیری طرز تهیه پنیر رژیمی از بادمجان هستید، به جای سرخ کردن بادمجان ها را روی گاز بریان کنید. غذایی که به آن کشک بادمجان کبابی می گوییم.
  • در حین پخت، می توانید عصاره گوشت را نیز به ترکیب نهایی اضافه کنید تا طعم و رنگ بیشتری به لعاب بدهد.
  • اگر می خواهید ظاهر کشک بادمجان را بهتر کنید، می توانید کمی گوشت چرخ کرده را با پیاز و پاستا تف کنید و روی آن بریزید.
  • زعفران خورشتی یکی از بهترین گزینه ها برای تزیین کشک بادمجان است.
  • کشک بادمجان را بعد از کشک اضافه کنید. زیرا شوری آب پنیر به تنهایی می تواند کافی باشد و نیازی به نمک اضافی نیست.
  • انتخاب دامن بسیار مهم است. تا جایی که می توانید از پنیر تازه استفاده کنید.


کدام کشک برای تهیه کشک بادمجان بهتر است؟

قبل از ارائه بهترین کشک برای غذای کشک و بادمجان باید بگوییم که فرقی نمی کند برای این غذا استفاده کنید یا استفاده دیگر، بلکه دور کشک شیشه ای را خط بکشید!

کشک شیشه ای نیز مانند مواد غذایی کنسرو شده سموم بوتولیسم تولید می کند و برای سلامتی بسیار مضر است. در واقع به همین دلیل است که کلوچه های شیشه ای را باید قبل از مصرف بجوشانید. همچنین این نوع کشک ها نه تنها به درستی نگهداری نمی شوند، بلکه تا ۲ سال ماندگاری دارند و مشخص است که محصول جدیدی نیستند.

با این حال، چه باید بکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که برای استفاده در کشک بادمجان یا سایر کاربردهای غذایی بهترین گزینه پیشرو استفاده از کشک شیشه ای است. عمر مفید لیوان ها حدود 75 روز است. به همین دلیل همیشه تازه هستند.


طرز تهیه کشک بادمجان اصیل و مجلسی

مزیت دیگر این کشک ها این است که نیازی به پختن ندارند و منبع غنی پروتئین و کلسیم هستند. همچنین جای تاسف است که نگوییم به نگهداری کیک هایی که در یخچال و در حین حمل و نقل نگهداری می شوند توجه ویژه ای می شود. این دقیقا همان چیزی است که کشک بادمجان شما به آن نیاز دارد.


آخرین کلمه؛ کدام مارک آب پنیر را بخریم؟

و در آخر، تیتر شما را وادار به خواندن این مقاله کرد. کدام برند آب پنیر این همه ویژگی مثبت را دارد؟

این روزها بازار مواد غذایی و لبنیات تنها کشک شیشه ای برند رامک است که این همه مزیت را دارد. هم به معنای تازگی و سلامت مصرف است و هم طعم اصلی و واقعی کشک. علاوه بر اینها، برند رامک همواره در تلاش بوده است تا غذای سالم را در اختیار همگان قرار دهد. این مشکل در تمامی محصولات این برند از جمله برگرهای آن به خوبی احساس می شود.


بیشتر بخوانید  ۲۱ خاصیت حیرت انگیز معجون شیر و خرما
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *