طرز تهیه کرم انار | دسر خوشرنگ شب یلدا



آنچه دیگران می خوانند:

همانطور که می دانیم شب یلدا یکی از سنت های قدیمی ماست. در این شب طولانی خانواده ها دور هم جمع می شوند و میوه و تنقلات مخصوص این شب می خورند. یکی از معروف ترین غذاهای این شب انار و هندوانه است. استفاده از دسرهای مبتنی بر انار یا هندوانه در کنار این میوه بسیار خوب است.

خامه نوعی دسر است که بسیار نرم و لطیف است و معمولاً برای تهیه آن از خامه یا نشاسته ذرت استفاده می شود. خامه ها یا به عنوان لایه میانی در کیک و دسر استفاده می شوند و یا یک دسر مستقل هستند. خامه انار یکی از انواع کرم های میوه ای است که در ترکیب آن از آب انار استفاده شده است و به همین دلیل دسر خوش رنگ و خوشمزه ای است. در ادامه این مطلب، طرز تهیه خامه انار خوشمزه با نکات و تکنیک های مهم مربوط به تهیه این دسر به شما کاربران عزیز ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه کرم انار

  • زرده تخم مرغ: 2 عدد

  • پودر قند: 2 قاشق غذاخوری

  • نشاسته ذرت: یک و نیم قاشق

  • آرد سفید برای پخت: 1 قاشق غذاخوری

  • آب انار: یک و نیم پیمانه

  • کره: 1 قاشق

  • وانیل: نصف قاشق چایخوری

  • رنگ خوراکی قرمز: به مقدار لازم


نکاتی در مورد مواد خام

1- نکات مربوط به نشاسته ذرت

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفید دارد. نشاسته ذرت نیز بافت نرمی دارد، بنابراین اگر کمی بین انگشتان خود بمالید، صدای خرچنگ می شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت متفاوت است و نمی توان از این دو به جای هم استفاده کرد. نشاسته ذرت را می توانید در بسته بندی های بهداشتی در شیرینی فروشی ها تهیه کنید.

2- نکات مربوط به رنگ خوراکی

اگر تمایلی به استفاده از رنگ های خوراکی شیمیایی و تجاری ندارید، می توانید از رنگ های خانگی و طبیعی استفاده کنید. برای مثال از آب لبو برای ایجاد رنگ قرمز و از آب اسفناج برای ایجاد رنگ سبز استفاده کنید.

طرز تهیه خامه انار

1- ابتدا زرده ها را با پودر قند و وانیل در ظرفی ریخته و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس این مواد را داخل قابلمه بریزید.

۲- حالا در ظرف دیگری نشاسته ذرت را با آرد سفید مخلوط کنید و آب انار را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس این مخلوط را به قابلمه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق بگذارید و دو تا سه قطره رنگ خوراکی قرمز به آن اضافه کنید. خامه را مدام با حرارت ملایم هم بزنید تا به قوام فرنی برسد.

3- در این مرحله کره را اضافه کنید و خامه را هم بزنید تا یکدست شود. سپس اجاق گاز را خاموش کرده و خامه آماده شده را در ظرف دسر یا لیوان های تکی دسر مورد نظر بریزید و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. این خامه را می توانید با خامه، دانه های انار یا شکلات تزئین کنید


بیشتر بخوانید  سم مهلک در کمین دوستداران شیر گرم عسل است

دیدگاهتان را بنویسید