مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه کباب مانیسا خوشمزه و مجلسی آبدار به روش رستورانی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طرز تهیه کباب مانیسا کباب ترکی محبوب و خوش طعم

کباب مانیسا یکی از کباب های ترکی خانگی است که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. در این قسمت با طرز تهیه کباب مانیسا آشنا می شوید. در این کباب می توانید از مرغ هم استفاده کنید.
همانطور که می دانید کباب ترکی بسیار پرطرفدار است و طعم مطبوعی دارد. یکی از انواع کباب ترکی خانگی کباب مانیسا می باشد که در این قسمت طرز تهیه آن را برای شما عزیزان توضیح داده ایم. برای تهیه این کباب خانگی عالی باید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

مواد لازم برای کباب مانیسا

گوشت چرخ کرده: 1 و نیم گرم
پیاز: ۲ عدد
آرد پخته: ۱ ثانیه پیمانه
فلفل سیاه: 1 قاشق چایخوری
نمک: 2 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: 1 پنجم قاشق چایخوری


کباب مانیسا


مواد لازم برای سس

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
کره: 1 و نیم قاشق غذاخوری
خمیر حواصیل: 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: 1 قاشق چایخوری
نمک: 1 ثانیه قاشق چایخوری


مواد سرو

کره: 1 و نیم قاشق غذاخوری
نان پیتا یا نان لواش: به اندازه کافی
گوجه فرنگی و فلفل سبز: به میزان لازم

طرز تهیه کباب مانیسا خوشمزه

برای تهیه این کباب عالی و خوشمزه ابتدا باید پیاز را رنده کنید. حالا گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه نکنید. مواد را در ظرف مناسبی به خوبی مخلوط کنید.
در این مرحله کمی چوب شور و فلفل قرمز اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. بعد از اینکه مواد را با هم ترکیب کردید و یکدست شد، می توانید کباب را به سیخ بکشید.
به خاطر داشته باشید که هر چه مواد طولانی تر ورزیده شود، انسجام آن بیشتر می شود. بعد از ورز دادن مقداری از مواد به اندازه نارنگی بردارید و مواد را روی سیخ چوبی ثابت کنید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه سس دلمه با ۴ مزه متفاوت و ایده آل


کباب مانیسا خوشمزه

همه کباب ها را به همین ترتیب سوراخ کنید و در سینی بچینید. سینی را با سیفون بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.
در مرحله بعدی طرز تهیه کباب مانیسا باید سس گوجه فرنگی را تهیه کنید. ابتدا در تابه ای مناسب کمی کره بریزید و رب گوجه فرنگی را در آن تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.
سپس کمی فلفل و نمک به مواد اضافه کنید. در این مرحله می توانید از ادویه های مورد علاقه خود نیز استفاده کنید. حالا کباب ها را از یخچال خارج کرده و در تابه ای دیگر در روغن خوب سرخ کنید.
بعد از اینکه کباب ها به طور یکنواخت سرخ شدند، داخل سس بریزید و بعد از چند دقیقه حرارت را خاموش کنید. این غذا را می توانید با برنج و نان نیز سرو کنید. این غذا یک کباب معروف ترکی است و به راحتی تهیه می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *