مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی مناسب برای جشن ها و مهمانی ها

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



دستور تهیه کاپ کیک کاکائویی


کاپ کیک یکی از راحت ترین انواع کیک است. برای درست کردن این نوع کیک شما نیاز به امکانات زیاد و صرف وقت فراوان ندارید. همچنین یکی از محاسن کاپ کیک این است که تک نفره بوده و می توان آن ها را به تعداد مهمانان درست کرد.


این نوع کیک را می توان با طعم های مختلفی درست کرد اما یکی از طعم های پرطرفدار آن، کاپ کیک شکلاتی است. اگر کاپ کیک شکلاتی درست کنید و روی آن ها را با خامه فرم گرفته تزیین کنید، بهترین گزینه برای تولد و جشن است.


کاپ کیک شکلاتی


طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی سریع


طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی


مواد لازم برای تهیه کاپ کیک کاکائویی:


  • ۱ و ۱/۳ پیمانه آرد سفید

  • ۱/۳ پیمانه پودر کاکائو

  • ۲ عدد تخم مرغ

  • ۲/۳ پیمانه شکر

  • 1/2 پیمانه کره آب شده

  • ۱/۲ پیمانه شیر

  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک

  • ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

  • ۱/۴ قاشق چایخوری وانیل


کاپ کیک شکلاتی


طرز تهیه کاپ کیک کاکائویی


مراحل تهیه کاپ کیک کاکائویی:


قبل از اینکه مایه کاپ کیک شکلاتی را درست کنید، لازم است که فر را گرم کنید. برای این کار فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. حالا به سراغ درست کردن کاپ کیک بروید.


یک کاسه بزرگ بردارید و تخم مرغ و شکر را در آن بریزید. آن ها را با همزن هم بزنید تا کاملا کشدار و سفید رنگ شوند. حالا کره را ذوب کنید و به همراه وانیل به مخلوط اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.


حالا شیر را اضافه کرده و کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در این مرحله از تهیه کاپ کیک شکلاتی لازم است مواد خشک یعنی آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و الک کنید.


وقتی مواد خشک الک شدند، آن ها را در دو مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با استفاده از یک لیسک به آرامی و در یک جهت هم بزنید تا مایه یکنواخت شود. توجه داشته باشید که نباید مواد را خیلی هم بزنید.


هر چقدر مواد کمتر هم بخورد، کاپ کیک های شما خوش فرم و پوک می شوند. حالا کاغذهای کاپ کیک را درون قالب مافین بچینید و آن ها را از مایه کیک پر کنید. نباید کاغذها پر شوند بلکه تنها پر کردن دو سوم آن ها کافیست چون کاپ کیک ها پف می کنند و اگر زیاد بریزید، سرریز می شوند.


حالا قالب را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا کاپ کیک ها آماده شوند. شاید با خود فکر کنید که 20 دقیقه برای آماده شدن کیک کم است، اما لازم است بگوییم که کاپ کیک به زمان کمتری نسبت به کیک نیاز دارد به همین دلیل اگر بشتر از 20 دقیقه پخته شوند سفت می شوند و می سوزند.


حالا کاپ کیک های شکلاتی شما آماده شده اند و می توانید آن ها را با خامه فرم گرفته تزیین کنید.


گردآوری مجله اینترنتی دلگرم


نیلوفر گلی فروشانی


بیشتر بخوانید  ترشی انگور
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *