مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه پاستا لیمویی به روش رستورانی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در این مطلب برای دوستداران پاستا نوعی پاستا خوشمزه ایتالیایی که حتما از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت خواهید برد آموزش داده می شود. با این دستور پاستا لیمو ترغیب شوید.
پاستا با لیمو یکی از پاستاهای خوشمزه ایتالیایی است، مانند پاستا با میگو و پاستا آلانورما. پخت این پاستا زمان زیادی نیاز ندارد و خیلی سریع آماده می شود. کاری جز پختن پاستا نخواهید داشت. بنابراین، زمانی که زمان کمی برای پخت و پز دارید، می توانید آن را برای ناهار یا شام آماده کنید و از غذا خوردن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.
همانطور که گفته شد این پاستا با سس لیموترش یک غذای معروف ایتالیایی است که در فصل تابستان بسیار دلچسب خواهد بود. همچنین خوشمزه است و به راحتی تهیه می شود. این پاستا از ترکیب روغن زیتون، لیمو، ریحان، سیر و پنیر استفاده می کند.
پارمزان معمولا برای پاستا استفاده می شود، اما می توانید به جای آن از پنیر طعم دار دیگری استفاده کنید. طرز تهیه پاستا با لیمو را در ادامه با هم آشنا می کنیم.


 پاستا با لیمو

مواد لازم برای پاستا با لیمو

اسپاگتی: یک بسته
آهک تازه: دو
سیر: دو حبه
روغن زیتون: پنج قاشق
برگ ریحان: یک دسته کوچک
پنیر پارمزان: سه تا چهار قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی خوشمزه با لیمو



ابتدا یک تابه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و کمی نمک اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و صبر کنید تا آب بجوشد و وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد اسپاگتی را به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه در آب در حال جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در همین حین، پوست لیمو را روی رنده ریز رنده کنید.
سپس آب لیموها را گرفته و به همراه پوست لیمو، پارمزان و روغن زیتون در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.
پس از پخت کامل اسپاگتی، قابلمه را از روی حرارت بردارید و سپس یک لیوان آب از تابه بردارید تا قوام سس تنظیم شود.

بیشتر بخوانید  معرفی خواص اعجاب انگيز شیر بز


پاستا با لیمو ترش

حالا اسپاگتی را آبکش کرده و در ظرف حاوی سس بریزید. سپس ریحان شسته شده را درشت خرد کرده و به ظرف سس اضافه کنید.
در این مرحله همه چیز را با هم مخلوط کنید تا کاملا با سس آغشته شود. سپس مقداری آب اسپاگتی به کاسه اضافه کنید تا طعم سس خوب شود. مراقب باشید چون آب اسپاگتی و پنیر پارمزان شور است نمک را با دقت اضافه کنید.
سپس مقداری فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس پنیر پارمزان و ریحان خرد شده را روی اسپاگتی بریزید و با برش های لیمو تزیین کنید. اسپاگتی با لیمو آماده سرو است. دلپذیر


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *