مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه پاستا خوشمزه به سبک رستوران های ایتالیایی + طرز تهیه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، ماکارونی امروزه یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاها در تمام جوامع است و با انواع سس ها سرو می شود. پخت این غذا سخت نیست و در مدت زمان کوتاهی آماده می شود، اما فراموش نکنید که برای لذت بردن از طعم آن به فر پخت هم توجه کنید. در ادامه این مطلب نکاتی برای پخت ماکارونی موثر در بهبود پخت این غذا ذکر می کنیم که عبارتند از:

انتخاب مواد با کیفیت
اگرچه این نکته بدیهی به نظر می رسد، اما همیشه باید به آن توجه کرد زیرا طعم غذا را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. هنگام خرید دقت کنید که زمان زیادی از تهیه و بسته بندی پاستا نگذشته باشد.

همچنین بهتر است پاستا را با آرد سمولینا انتخاب کنید. در مورد روغن نیز باید مراقب باشید زیرا روغن زیتون فرابکر بهتر از روغن گیاهی است.

از پخت طولانی مدت خودداری کنید
نکته دیگر برای داشتن طعم مطبوع پاستا این است که نباید زیاد پخته شود. یکی از اشتباهات رایج این است که پاستا را بعد از پخت کامل آبکش می کنیم در حالی که سس باعث نرم شدن پاستا می شود. ایتالیایی ها پاستا را زمانی که کمی خشک شد آبکش می کنند تا خمیری نشود.

سس مناسب برای پاستا
نوع سس روی طعم ماکارونی تاثیر می گذارد و باید مکمل غذا باشد. سس های مبتنی بر گوجه فرنگی با اکثر انواع پاستا هماهنگ می شوند، اما سس های خامه ای برای انواع پاستاهای ظریف مناسب هستند.

سرآشپزهای ایتالیایی سس های غلیظ را برای پاستاهای کوتاه مانند پنه و مارینارا یا سس آلفردو برای اسپاگتی توصیه می کنند. همچنین سس باید به آرامی و روی حرارت متوسط ​​حدود یک ساعت پخته شود تا طعم مناسبی پیدا کند. اگر سس خیلی غلیظ بود کمی آب اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  آیا فردا 13 دی تعطیل است ؟ «آلودگی هوا و شهادت سردار سلیمانی» – ایران چطور

اهمیت تزیین غذا
یکی دیگر از اصول موفقیت سرآشپزهای ایتالیایی تزیین زیبای غذاهاست. در واقع تزیین غذا و سرو سس به بهترین شکل نیز می تواند در لذت بردن از طعم ماکارونی موثر باشد.

یک نکته جالب این است که برای تزیین پاستا در ایتالیا قطعا از سبزیجات تازه استفاده می شود. پونه کوهی و ریحان انتخاب های رایجی هستند، اما می توانید خلاقیت به خرج دهید و انواع سبزیجات را انتخاب کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *