طرز تهیه پاستا برنجی با میگو و طعم بسیار عالی


ماکارونی برنج یکی از انواع بسیار قدیمی و پرطرفدار ماکارونی است که به شکل دانه برنج است و به همین دلیل به این نام معروف شده است. ماکارونی را می توانید از دانه های برنج با مواد مختلف تهیه کنید و این بار تصمیم گرفتیم این پاستا با میگو را به شما آموزش دهیم تا در کنار طعم خوب ماکارونی برنج از خواص خوب میگو بهره مند شوید.
میگو یکی از گوشت های دریایی است که بسیاری از افراد به دلیل روش پخت نادرست و مرینیت کردن اشتباه مواد نمی توانند آن را درست بپزند اما در این پاستا یکی از بهترین میگوهای ترشی شده را با یک ماکارونی فوق العاده خواهید آموخت. ماکارونی برنج از آرد و آب تهیه می شود و تاریخچه آن به چین برمی گردد.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی برنج با میگو

10 تا 15 میگو
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ فنجان آب لیموی تازه بخورید
1 بسته پاستا برنج
5 عدد گوجه فرنگی
سیر 2 حبه
1/2 فنجان کرفس ریز خرد شده
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
جعفری و پیازچه خرد شده 3 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک، پودر گشنیز، جوز هندی، پونه کوهی، سیر گرانول به میزان لازم.


ماکارونی برنج

طرز تهیه ماکارونی برنجی خوشمزه و ساده با میگو

ابتدا باید میگو را مزه دار کنید. برای طعم میگو می توانید از اندازه های مختلف میگو استفاده کنید. میگو را به همراه روغن زیتون، آب لیموی تازه و همه ادویه ها در ظرفی بریزید و مخلوط کنید و میگوها را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه های میگو را جذب کند.

بیشتر بخوانید  دسرهای داغ در هوای سرد چه میچسبه!

سپس گوجه ها را رنده کنید یا با چرخ گوشت یا چرخ گوشت له کنید. پوره گوجه فرنگی را در تابه بریزید و کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و با درب بسته به مدت 7 دقیقه بگذارید بجوشد سپس سیر رنده شده و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رب خام معطر شود. ناپدید شده و آب اضافه کنید.گوجه فرنگی باید کشیده و غلیظ شود.
بعد از نیم ساعت میگوها را از یخچال خارج کرده و کف ماهیتابه گریل سرخ کنید تا طلایی شوند. بهترین زمان برای پخت میگو 7 تا 8 دقیقه است، پختن بیشتر از این زمان باعث سفت شدن میگو می شود.


طرز تهیه پاستا برنج با میگو

سپس داخل تابه مقداری آب بریزید و صبر کنید تا بجوشد و مطابق بسته بپزد تا نرم شود. سپس بدون آبکش به سس در حال جوش اضافه کرده و جعفری و پیازچه را اضافه کرده و هم می زنیم و در آخر میگو را اضافه کرده و هم می زنیم. ماکارونی برنج ما آماده است.

باید بخوانید:

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی برنجی فوری و خوشمزه با میگو

اگر طعم سیر را دوست ندارید می توانید از پودر سیر نیز استفاده کنید.
پاستا را نباید آبکش کرد و به کمک کفگیر داخل سس قرار داد.
می توانید از هر سبزی که دوست دارید در این پاستا استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید