طرز تهیه و پخت آسان و خوشمزه مربا به


مواد لازم برای تهیه مربا

500 گرم میوه
هل 2 عدد
شکر 500 گرم
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
زعفران آب پز 1 قاشق

دستور تهیه مربا

برای تهیه مربای به مجلسی ابتدا چغندر را بشویید و با چاقوی تیز پوست آن را جدا کنید و روی تخته آشپزخانه قرار دهید سپس آن را از وسط نصف کنید و دانه ها را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.
حالا با قالب یا چاقو لوبیاها رو به هر شکلی برش میزنیم و داخل قابلمه ترجیحا مسی سفید میریزیم و 6 لیوان آب و شکر اضافه میکنیم و درب قابلمه رو میزاریم و روی حرارت میذاریم. می جوشد


 یام که

سپس حرارت را کم کنید و درب ماهیتابه را بگذارید و بگذارید مربا به مدت 1 ساعت بپزد تا به غلظت دلخواه برسد. اگر می خواهید مربایتان قرمز باشد باید بدانید که در دم قرمز می شود و بسیار زیباست.
همچنین مهم است که شهد مربا پس از سرد شدن سفت شود بنابراین مربای غلیظ را نباید از روی حرارت بردارید. برای طعم دادن به مربا علاوه بر هل و آبلیمو می توانید از یک تکه چوب دارچین نیز استفاده کنید.
بعد از حدود 30 دقیقه درب قابلمه را بردارید سپس پوست هل خشک را بردارید و دانه های آن را به همراه زعفران پخته به مربا اضافه کنید. حالا باید مطمئن شویم که مربا به غلظت مناسب رسیده است.
برای این منظور یک قطره شهد مربا را در یک لیوان آب سرد می ریزیم، اگر شهد بدون اینکه متلاشی شود به ته لیوان رسید یعنی مربای ما به قوام مناسبی رسیده است، اما اگر متلاشی شد مربا باید کاملاً باشد. پخته شده

بیشتر بخوانید  روش درست کردن سالاد نودل چینی


مربای میوه

اگر شهد مربا از هم پاشید یعنی باز هم باید 20 تا 30 دقیقه دیگر مربا را روی آتش بگذاریم تا به غلظت مناسب برسد. بعد از اینکه مربا به غلظت مناسب رسید، آبلیمو را اضافه کنید و با مربا مخلوط کنید.
در این مرحله درب قابلمه را می بندیم و منتظر می مانیم تا مربا به دمای محیط برسد و کاملا خنک شود. سپس بعد از سرد شدن مربا آن را در ظرف های شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

باید بخوانید:

نکاتی برای تهیه مربا

بعد از 30 دقیقه پختن مربا، یک صافی تمیز روی درب قابلمه بگذارید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید. سپس زیر تابه را شعله پخش کن قرار دهید و اجازه دهید مربا با حرارت بسیار ملایم به مدت یک تا دو ساعت بپزد.
در این مدت شربت مربا می تواند کم شود پس باید هر 30 دقیقه مربا را چک کنیم و اگر شربت غلیظ شد کمی آب جوش اضافه کرده و دوباره درب قابلمه را ببندیم. رنگ مورد نظر


دیدگاهتان را بنویسید