طرز تهیه همبرگر خانگی به سبک مک‌دونالد اصل



آنچه دیگران می خوانند:

ساندویچ همبرگر محبوب ترین ساندویچ در جهان است. آیا می دانستید همبرگر به ویژه همبرگر مک دونالد محبوب ترین و پرفروش ترین غذا در بین آمریکایی هاست؟ هر ساله 100 میلیارد ساندویچ همبرگر در سراسر جهان فروخته می شود که 40 میلیارد آن توسط آمریکایی ها خریداری می شود.طرز تهیه یک همبرگر خانگی به سبک اصلی مک دونالد

اگرچه این فست فود گرد، چرب و خوش طعم در نگاه اول یک غذای راحت و مد روز به حساب می آید، اما بد نیست بدانید که همبرگر یکی از غذاهای افسانه ای با قدمتی به قدمت تاریخ است.

مواد لازم برای 6 نفر

گوشت چرخ کرده: 600 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

پیاز ریز خرد شده: ½ فنجان

پودر نان خشک: ¼ فنجان

سیر: 1 یا دو حبه رنده شده

نمک: ½ قاشق چایخوری

فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری

نان باگت گرد: 4 عدد

گوجه فرنگی: به اندازه دلخواه

برگ کاهو: به اندازه دلخواه

سس مایونز: ¼ فنجان

سس کچاپ: ¼ فنجان

پیاز قرمز: 4 ورقه نازک

طرز تهیه

طرز تهیه همبرگر مک دونالد اصل و نکات مونتاژ نکردن گوشت همبرگر به شرح زیر است:طرز تهیه یک همبرگر خانگی به سبک اصلی مک دونالد

فاز اول

در واقع طرز تهیه همبرگر مورد استفاده برای ساندویچ مک دونالد همانند طرز تهیه همبرگر معمولی است. برای تهیه یک همبرگر اصلی مک دونالد ابتدا گوشت چرخ کرده را خوب ورز دهید.

فاز دوم

حالا در یک کاسه بزرگ گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز رنده شده و آبکش شده یا خیلی ریز خرد شده، ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر نان خشک، سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند، مخلوط کنید و یکدست و یکدست شود. مخلوط اجازه دهید آبگوشت چند دقیقه بماند.

بیشتر بخوانید  برای تحقق شعار سال / فیلم برنامه های ویژه ای داریم

سطح سوم

رویه همبرگر را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را گرد کنید. عرض هر همبرگر باید حدود 12 سانتی متر و ضخامت آن 1 تا 1 و نیم سانتی متر باشد.

مرحله چهارم

تابه یا دستگاه گریل را گرم کنید و برگرها را با حرارت بسیار کم کباب کنید. 7 تا 8 دقیقه طول می کشد تا هر دو طرف گوشت بپزد. می توانید هر دو طرف نان را بپزید. 30 ثانیه زمان کافی برای این کار است.طرز تهیه یک همبرگر خانگی به سبک اصلی مک دونالد

اگر می خواهید ساندویچ همبرگر خود را در خانه مانند همبرگر رستورانی تهیه کنید، هر تکه نان را با دقت از وسط نصف کنید. روی یک تکه نان سس کچاپ و سس مایونز بمالید، سپس برای هر ساندویچ ابتدا برگ کاهو، ورقه های گوجه فرنگی، همبرگر و پیاز حلقه ای بریزید و در صورت تمایل کمی فلفل و نمک اضافه کنید. می توانید قارچ ها را با کره و فلفل سیاه سرخ کنید و به ساندویچ اضافه کنید. در این مورد، شما یک ساندویچ “همبرگر قارچ” دارید.

یا در آخرین دقیقه تفت دادن گوشت یک تکه پنیر گودا روی آن بگذارید تا کمی آب شود. در این صورت یک ساندویچ چیزبرگر خوشمزه در انتظار شماست. اگر گوشت بیشتری می خواهید، دو تکه همبرگر و دو تکه پنیر را در یک نان همبرگر برای یک ساندویچ «دبل چیزبرگر» قرار دهید.

دستور العمل برای همبرگر به سبک مک دونالد

*آمریکایی ها این ساندویچ را با پیاز کاراملی می خورند. برای درست کردن پیاز کاراملی شده، پیازها را حلقه حلقه کرده و در کره با حرارت بسیار ملایم به مدت نیم ساعت تفت دهید. در آخرین لحظه مقداری شکر روی پیاز بریزید.

بیشتر بخوانید  چاپ پاکت نامه ها و فرم ها - ایسنا

*برای جلوگیری از چروک شدن همبرگر خانگی مک دونالد بهتر است از گوشت گوساله برای تهیه همبرگر خانگی استفاده کنید. اما اگر طعم گوشت گوسفندی را دوست دارید از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید. در این صورت به دلیل چربی گوشت گوسفندی، پتی ها کمی جمع می شوند، اما طعم بهترین همبرگر را تجربه خواهید کرد.

*سعی کنید یک برگر سویا در خانه درست کنید. در صورت تمایل می توانید یک فنجان سویا را خیس کنید و از این مقدار گوشت استفاده کنید. در حین تهیه سس برای گوشت، آب سویا را خوب گرفته و با گوشت در دستگاه قرار دهید تا سس یکدستی به دست آید، سپس با مواد دیگر مخلوط کنید.

طرز تهیه یک همبرگر به سبک مک دونالد در خانه بسیار آسان است و همانطور که می بینید، هیچ رمز و راز پیچیده ای وجود ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید