طرز تهیه نخود پلو مجلسی



آنچه دیگران می خوانند:


نخود یکی از غذاهای سنتی است. نخود یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است. در ادامه با طرز تهیه همراه ما باشید نخود مراقب باش

اجزاء












مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 فنجان
نخود فرنگی 1 فنجان
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز 1 عدد وسط
شوید خشک 2 قاشق غذاخوری
زعفران پخته 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه کافی
زردچوبه و روغن کافی

طرز تهیه نخود کرمانشاهی هندی سبز بوقلمون جنوبی بندری بدون گوشت و مرغ kvc yidi ko n g

طرز تهیه

برای تهیه نخود پلو مجلسی ابتدا برنج را بسته به نوع آن به مدت 30 دقیقه تا 2 ساعت در آب ولرم خیس کنید سپس نخودها را با 2 پیمانه آب در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

در حین پختن نخودها یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد سپس 1 قاشق غذاخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید و بگذارید آب بجوشد.

در این مرحله برنج خیس خورده را در آب جوش بریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا برنج نرم شود سپس برنج را آبکشی کنید. بعد از پختن نخودها، آنها را آبکشی کرده و کنار بگذارید.

در این مرحله قابلمه ای را که برای پخت نخود استفاده کردیم روی حرارت ملایم قرار می دهیم و 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم و به سلیقه خود از نان یا سیب زمینی خلال شده برای ته دیگ استفاده می کنیم.

حالا کف تابه را با مقداری برنج پر کنید و مقداری نخود خشک و شوید روی برنج بریزید و به همین ترتیب ظرف را لایه لایه پر کنید، یادتان باشد در لایه آخر باید از برنج استفاده کنیم.

سپس زعفران پخته شده را با یکی دو قاشق غذاخوری روغن روی برنج بریزید. درب قابلمه را بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا در قابلمه دم بکشد، سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج 45 دقیقه تا یک ساعت بماند.

در این فاصله پیاز را رنده کرده و پس از گرفتن آب آن با گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم سپس کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و حداقل 5 دقیقه مواد را ورز می دهیم تا یکدست و چسبنده شود.

حالا از مخلوط گوشت و پیاز کوفته های کوچک به اندازه فندق درست می کنیم و در روغن سرخ می کنیم. در نهایت چون نخود پلو آماده است آن را در ظرف مورد نظر می چینیم و روی کوفته ها را تزئین می کنیم.


بیشتر بخوانید  مردم حق دارند بدانند ، فوتی های كرونا چه واكسنی زدند

دیدگاهتان را بنویسید