طرز تهیه مربای به با پوست؛ فوت و فن های قوام آمدن و خوش رنگ شدن مربا!


مربا با میوه‌های متفاوتی تهیه می‌شود، از اینرو تنوع بالایی در طعم دارد. مربای هویج، مربای آلبالو، مربای انار و مربای به از محبوب‌ترین انواع این خوراکی هستند.  طرز تهیه مربای به خوشرنگ نیاز به فوت و فن پیچیده‌ای نخواهد داشت و با رعایت کردن چند نکته ساده می‌توانید مربای به خوشرنگ خانگی خود را تهیه کنید. 

در این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه مربای به با پوست آشنا کنیم. میوه به خواص بسیاری دارد و شما با تهیه این مربا می‌توانید از این ویژگی‌های بسیار بهره‌مند شوید.

طرز تهیه مربا به با پوست

مواد لازم
میوه به ۱ کیلو‌گرم
شکر ۱ کیلو‌گرم
آب‌لیمو تازه ۱ قاشق چایخوری
چوب دارچین ۱ عدد 
دانه هل ۴ عدد

مرحله اول: آماده سازی به

ابتدا باید به را خوب بشویید زیرا قرار نیست پوست به را بگیرید و بعد هر به را به ۴ قسمت مساوی تفسیم کنید و هسته وسط به را دربیاورید و بعد به صورت مکعبی یا ریز خرد کنید.

نکته: می توانید هسته وسط به را خشک کنید و برای سرماخوردگی کنار قرار دهید.

مرحله دوم: کف گیری مربا

در ادامه به را داخل یک قابلمه مسی بریزید و یا می توانید از قابلمه روحی نیز استفاده کنید تا خوشرنگ تر شود و بعد آب را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و زمان دهید تا بجوش بیاید و بعد بیست دقیقه تا نیم ساعت زمان دهید تا به‌ها نرم شوند و در این حین کف روی مربا را بگیرید.

مرحله سوم: افزودن شکر

وقتی به کمی پخت شکر را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شکر ذوب شود. قدم مهم در این مرحله برای خوشرنگ شدن مربا این است که بعد از حل شدن شکر قابلمه مربا را روی یک شعله پخش کن روی حرارت قرار دهید و قابلمه را روی شعله پخش کن بگذارید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ الی ۲ ساعت با شعله متوسط بگذارید تا به پخته شود و به غلظت برسد.

بیشتر بخوانید  امسال 20 میلیون لیتر سوخت در مناطق روستایی کرمانشاه توزیع شد

توجه کنید اگر به طعم هل و دارچین در مربا علاقه دارید قبل از گذاشتن دم کنی می‌توانید چوب دارچین و یا چند عدد هل را نیز اضافه کنید.

نکته:

 برای بررسی غلظت مربا، عجله نکنید. بعد از یک یا دوساعت دم کنی را بردارید و مقداری از مربا را روی یک بشقاب بریزید و بگذارید کمی خنک شود. اگر به راحتی از بشقاب نریزد، آماده است.

مرحله نهایی: اضافه کردن آبلیمو تازه

بعد از ۳ ساعت آبلمیو تازه را اضافه کنید و شعله را خاموش کنید و مجدد درب قابلمه را قرار دهید و برای یک شب بگذارید در دمای محیط خنک شود تا غلیظ تر و خوشرنگ تر شده و بعد داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

نکته:

مربا را در شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و درب آن‌ها را محکم ببندید. می‌توانید شیشه‌ها را در آب جوش استریل کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.

نکته نهایی پخت مربای به با پوست:

  • اگر می خواهید مربای به شما خوشرنگ باشد حتما از شعله پخش کن و دمکنی استفاده کنید.
  • برای قرمز شدن این مربا باید ۲۲ ساعت در دمای محیط باشد و دم بکشد.
  • به دلخواه می توانید هل یا دارچین و زعفران نیز به این مربا اضافه کنید ولی رسپی ساده آن فوق العاده می باشد.
  • مربای به بعد سرد شدن مثل عسل غلیظ می شود پس وقتی داغ هست رقیق تر است.
  • اگر ترس شکرک زدن مربا رو دارید حتما ۲ ق غ آبلیمو چند دقه ی آخر پخت اضافه کنید و بعد شعله رو خاموش کنید.
  • اضافه کردن هل و گلاب به مربای به خانگی اختیاری است، اما این مواد موجب خوش عطر و طعم شدن مربا می‌شوند.
  • برای تهیه مربای به بدون شکر می‌توانید به جای شکر از مقداری شیره انگور استفاده کنید. در صورتی که شیرینی مربای به کم بود، می‌توانید بعد از آماده شدن مربا کمی عسل به آن اضافه کنید.
  • یک علت سیاه شدن مربای به این است: اگر زمانی که هنوز مربا داغ است آن را در شیشه بریزید مربای به سیاه می‌شود. پس صبر کنید تا مربا سرد شود بعد آن را در شیشه بریزید.
  • برای طرز تهیه مربا به با گردو می‌توانید مقداری مغز گردو خرد شده به مربای به اضافه کنید تا مربای شما لذیذتر شود.
بیشتر بخوانید  تهمورس پورناظری پای گروهش ایستاد ؛ حضور کدام هنرمند باعث لغو کنسرت شد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید