طرز تهیه لپه پلو با سویا یک غذای خوشمزه



آنچه دیگران می خوانند:


پلوها یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و ساده ای است که می توانید آن را با گوشت یا مرغ تهیه کنید و این بار می توانید این پلو را با سویا تهیه کنید.

سویا یکی از مهم ترین پروتئین هاست و برای کسانی که علاقه ای به خوردن گوشت و مرغ ندارند گزینه بسیار مناسبی است و می توانید این برنج را با سویای آسیاب شده یا معمولی تهیه کنید و با سالاد شیرازی یا ماست سرو کنید.

اجزاء

200 گرم سویا

1 عدد پیاز

3 فنجان برنج

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

2 عدد گوجه فرنگی

2 عدد سیب زمینی

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به میزان لازم

لپه به مقدار لازم

طرز تهیه پلو خوشمزه با سویا

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید لپه را ۱ ساعت خیس کنید و با کمی آب بگذارید تا پخته شود و بهتر است آن را زنده بگیرید تا در حین پخت له نشود. دانه های سویا را با کمی آب گرم خیس کنید و بعد از نرم شدن در آبکش بریزید و در این مرحله می توانید سویا را کمی آسیاب کنید.

مرحله دوم: پخت مواد

پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و در تابه ای با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود سپس سویا را اضافه کنید و تفت دهید تا سویا سرخ شود سپس ادویه ها را اضافه کرده و تفت دهید سپس گوجه فرنگی ها را خرد کنید. گوشت را کمی تفت دهید سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند.

بیشتر بخوانید  امیر قطر به تهران سفر می کند

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

سپس باید کمی آب به مواد اضافه کنید تا سویا و گوجه فرنگی کمی نرم شوند و پس از ریز شدن مواد می توانید کمی دارچین به مواد اضافه کنید. سیب زمینی ها را بشویید و حلقه حلقه کنید و در کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله سوم: تهیه پلو با سویا

برنج را روی آتش بگذارید تا بجوشد و نرم شود و وقتی جوش آمد آن را آبکش کنید و کف تابه را کف قابلمه مورد نظر قرار دهید سپس برنج را با مواد متوسط ​​مخلوط کرده و مخلوط کنید یا مواد را در آن بریزید. لایه لایه و پلو را با سویا اضافه کنید و بگذارید 40 دقیقه بپزد و در آخر روی برنج کمی کره یا روغن بریزید و با سیب زمینی سرخ شده میل کنید. دلپذیر

نکات و ترفندهایی برای پخت یک پلو خوش طعم با سویا

همچنین می توانید قارچ یا نخود خرد شده را نیز به مواد اضافه کنید.

می توانید به جای بریدن گوجه فرنگی ها را پوره کنید.

می توانید بین لایه های برنج و مواد میانی از مقداری زعفران پخته هم استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید از فلفل خرد شده نیز استفاده کنید.

در حین تفت دادن سویا، روغن را کم کم اضافه کنید تا سویا روغن را جذب کند.


بیشتر بخوانید  تحلیل محمدرضا تاجیک از مجاهدان یکشنبه: شما خوابید، ما بیدار، خرم و آسوده‌تان خفتار

دیدگاهتان را بنویسید