مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه شیرینی مشهدی برای عید نوروز

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: شیرینی های مشهدی که با نام های مختلفی از جمله شیرینی آلمانی یا شیرینی مربا یا شیرینی مارمالاد می شناسیم به دلیل ماندگاری طولانی می توانند گزینه خوبی در لیست شیرینی های نوروزی باشند. شیرینی مشهدی را می توانید با انواع مربا یا سس شکلاتی پر کنید و به دلخواه روی شیرینی ها از پسته یا پودر نارگیل استفاده کنید. این شیرینی از دو لایه تشکیل شده است که روی هم قرار گرفته اند. اگر در خانه روغن قنادی دارید می توانید آن را با روغن جامد جایگزین کنید، فقط بگذارید روغن جامد یکبار ذوب شود، سپس آن را در ظرف شیشه ای بریزید تا کمی خنک شود، سپس برای این نوع شیرینی ها در یخچال قرار دهید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه سعی کنید همیشه همه مواد را وزن کنید، در دستور پخت امروز همه مواد را هم گرم و هم متوسط ​​نوشته ایم که اگر در خانه ترازو ندارید بتوانید اندازه بگیرید. امروز در پارسی دی غذاهای بسیار خوشمزه مشهدی را به شما آموزش می دهیم. به ما بپیوند.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مشهدی

100 گرم پودر قند (1 فنجان)

300 گرم روغن جامد (1 و 1/3 فنجان)

600 گرم آرد (5 و 1/3 فنجان)

شیر 60 میلی لیتر (1/4 فنجان)

60 میلی لیتر شربت (1/4 فنجان) یا عسل

بیشتر بخوانید  آقایی رو کتک زدی توی خیابون؟

1 عدد تخم مرغ بزرگ

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

مارمالاد یا ژله مغزی (بریلیوم) به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه شربت بار

  • 1 فنجان شکر
  • 1/2 فنجان آب
  • گل رز 1 اونس
  • زعفران به مقدار لازم

مرحله 1: شربت را آماده کنید

ابتدا شکر و آب را مخلوط کرده و روی آتش می گذاریم تا بجوشد و غلیظ شود و بعد از غلیظ شدن نوبت به گلاب و زعفران می رسد و اضافه می کنیم و چند دقیقه که شربت غلیظ شد از روی حرارت بردارید. .

مرحله دوم: روغن و پودر قند را با هم مخلوط کنید

روغن و پودر قند را در ظرفی ریخته و با همزن با دور تند 5 دقیقه بزنید تا نرم و نرم شود سپس تخم مرغ را با وانیل اضافه کنید و هم بزنید. در آخر شربت و شیر را اضافه کنید و هر بار چند ثانیه هم بزنید (تا زمانی که مواد خوب با هم مخلوط شده باشند هم زدن لازم نیست).

مرحله 3: آرد را اضافه کنید

حالا در چند مرحله آردی را که قبلا الک کرده بودیم اضافه کنید تا خمیر جمع شود اصلا نیازی به ورز دادن نیست وگرنه مخلوط خشک می شود خمیر می شکند.

مرحله 4: خمیر را برش دهید

بعد از استراحت خمیر را بین دو نایلون به ضخامت 2 میل با وردنه باز کنید و به دلخواه برش بزنید (دو نوع کاتر یکی ساده یکی بین خالی که این لایه ها روی آن قرار می گیرد باید برش دهید. یکدیگر). .

مرحله 5: شیرینی مشهدی را بپزید

شیرینی های معمولی را به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا کف خمیر قهوه ای شود سپس سینی خالی را در فر قرار دهید تا بپزد سپس شیرینی خنک شده را روی قسمت دندانه دار از فر خارج کنید. کمی شربت درست کنید و پودر نارگیل یا کنجد را به مغز مورد نظر اضافه کنید و روی قسمت ساده آن مربا یا بریوش بگذارید و دو قسمت را روی هم قرار دهید. خوراکی های خوش طعم مشهدی ما ارائه شده است. دلپذیر


بیشتر بخوانید  آیین تجلیل از پیرغلامان امام حسین(ع) در کرمانشاه برگزار شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *