طرز تهیه شیرینی خوشمزه و آسان



آنچه دیگران می خوانند:

شاه پسند بدون فر یکی از روش های پخت این شیرینی خوشمزه است که برای کسانی که در خانه فر ندارند مناسب است. برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه شاه پسند بدون فر با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز کیک شاه پسند بدون فر

زرده تخم مرغ 1 عدد

پودر قند ½ پیمانه

روغن پخت و پز یا کره نرم ½ فنجان

آرد نخودچی 1 پیمانه چارچالی

آرد سفید 1 لیوان آرد قرمز

پودر هل ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی شاه پسند بدون فر

فاز اول

برای تهیه شیرینی شاه پسند بدون فر در ابتدای کار عرض شعله را روی آتش ملایم قرار دهید سپس یک قابلمه بزرگ بگذارید و درب آن را ببندید و بگذارید خوب داغ شود.

فاز دوم

در این مرحله زرده ها را به همراه پودر قند و هل پودر شده و روغن قنادی صاف در ظرف مناسبی ریخته و با همزن با سرعت بالا هم می زنیم تا بافت مواد سبک و کرمی شود و رنگ آن کرمی شود.

سطح سوم

حالا آرد سفید و آرد نخودچی را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید سپس کم کم به مواد داخل کاسه اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید که به دست نچسبد.

مرحله چهارم

بیشتر بخوانید  مجلس از موضوع خاموشی ها نمی‌گذرد/لزوم اصلاح سوءمدیریت در قطعی برق

پس از آماده شدن خمیر، آن را با نوک انگشتان چند دقیقه ورز دهید، سپس در کیسه پلاستیکی بگذارید و یک ساعت در آشپزخانه استراحت دهید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت خمیر را به اندازه یک گردو برداشته و به شکل گرد در می آوریم. سپس همه خمیرها را به همین ترتیب شکل می دهیم و دو لایه کاغذ روغنی در تابه می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر آماده شده را در تابه ای با فاصله کمی روی کاغذ روغنی می گذاریم و درب بخارپز را کاملا می پوشانیم سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

بعد از پختن شیرینی ها اجازه دهید داخل تابه خنک شوند سپس از تابه خارج کرده و در ظرف مورد نظرتان بریزید. شیرینی ها را با توجه به ذائقه خود می توانیم با شکلات آب شده تزیین کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید