طرز تهیه شیرینی اسلایس کارامل و بادام بسیار خوشمزه به روش قنادی


از این شیرینی می توان به عنوان دسر برای پذیرایی یا مهمانی استفاده کرد. برای مشاهده راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خلال بادام کاراملی با دلگر همراه باشید.

مواد لازم برای کارامل و خلال بادام

300 گرم آرد
150 گرم پودر قند
180 گرم کره
1 عدد تخم مرغ
یک چهارم قاشق چایخوری وانیل

مواد با کیفیت بالا
شیر عسل 300 گرم
عسل 2 قاشق
50 گرم کره
خامه 80 گرم
بادام پرک شده بو داده 70 گرم


طرز تهیه قاچ ملکه بادام

طرز تهیه خلال کارامل و بادام

برای تهیه یک خلال خوشمزه با طعم کارامل و بادام، کره را نیم ساعت قبل از شروع کار از یخچال خارج کنید تا نرم شود و به دمای محیط برسد. پودر قند و کره نرم شده و تخم مرغ و وانیل را با همزن برقی یک دقیقه بزنید تا به رنگ کرمی درآید.
آرد را کم کم اضافه کنید و با دست هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. خمیر را در فریزر پلاستیکی قرار دهید و نیم ساعت در یخچال بگذارید. سپس روی قالب مستطیلی 20*30 را با فویل بپوشانید.
فویل را باید طوری قرار دهید که کمی از دو طرف قالب آویزان شود و بعد از پخت بتوان از آن به عنوان دسته استفاده کرد. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. خمیر را در قالب روی فویل پهن کنید.


طرز تهیه خلال بادام

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و به مدت 15 تا 20 دقیقه می گذاریم تا کاملا بپزد و خمیر طلایی شود. بعد از پخت قالب را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.
برای رویه، تابه ای بردارید و یک قوطی شیر عسلی در آن بریزید و به اندازه ای آب بریزید که روی قوطی را بپوشاند. سپس به مدت 2 تا دو ساعت و نیم روی حرارت ملایم قرار دهید تا عسل کاراملی شود.
در این مرحله شیر عسلی کاراملی شده را در قابلمه دیگری بریزید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ۱۱ مدل دلمه با طعم های متفاوت و خوشمزه + عکس

عسل و کره را به آن اضافه کنید و مرتب با حرارت ملایم هم بزنید تا بجوشد و غلیظ شود، ۱۵ دقیقه. سپس از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید.
مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و مواد کارامل را روی خمیر ریخته و با کفگیر صاف کنید. شله بادام را روی آن بریزید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا روی آن بسته شود. سپس آن را با چاقوی گرم شده برش می دهیم.


دیدگاهتان را بنویسید