طرز تهیه ذرت خامه ای میان وعده دلچسب



دستور تهیه ذرت خامه ای


ذرت خامه ای یک میان وعده خوشمزه است که نحوه درست کردن آن نیز بسیار آسان است. این نوع ذرت علاوه بر اینکه به عنوان میان وعده مصرف می شود، به عنوان تکمیل کننده غذاهایی مثل استیک، ساندویچ و … نیز استفاده می شود.


همچنین می توانید آن را به عنوان دورچین برای غذاهای گوشتی و مرغی استفاده کنید. ذرت یکی از سبزیجات مقوی است که به شکل های مختلفی مصرف می شود.


می توان ذرت را به صورت کبابی مصرف کرد و یا آن را به شکل پخته شده مصرف کرد. در تهیه ذرت خامه ای ذرت به شکل پخته شده مصرف می شود. بر خلاف نام ذرت خامه ای، در این میان وعده از خامه استفاده نمی شود و این اسم به دلیل حالت کرمی آن است. پیشنهاد می کنیم حتما این میان وعده را امتحان کنید.


نحوه پخت ذرت خامه ای


آموزش تهیه ذرت خامه ای


طرز تهیه ذرت کرمی


مواد لازم برای تهیه ذرت کرمی:


  • ۲۲۵ گرم ذرت پخته یخ زده

  • ۱ و نصفی پیمانه شیر

  • نصف پیمانه پنیر پیتزا

  • ۲۰ گرم کره

  • ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید

  • نمک و فلفل به مقدار لازم


دستور پخت ذرت خامه ای


چطور ذرت خامه ای درست کنیم ؟


مراحل تهیه ذرت خامه ای:


ذرت را می توانید به صورت آماده از بازار خریداری کنید. این ذرت ها منجمد هستند و به راحتی می توانید آن ها را بپزید. ابتدا ذرت های منجمد شده را درون یک سبد یا آبکش بریزید و آن ها را آب بکشید تا هم یخ آن ها باز شود و هم پوسته های اضافی آن ها بروند.


به خوبی آب آن را تخلیه کنید سپس ذرت ها را درون یک قابلمه بریزید و نمک، فلفل، کره و ۱ پیمانه شیر را به ذرت ها اضافه کنید. بهتر است در این مرحله ذرت ها آب نداشته باشند تا طعم شیر به خوبی حس شود.


قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به آرامی کره آب شده و شیر گرم شود. در این مرحله از روش تهیه ذرت خامه ای همانطور که شیر در حال گرم شدن است، یک کاسه بردارید و بقیه ی شیر را درون کاسه بریزید، سپس آرد را به شیر اضافه کنید.


به خوبی مخلوط آرد و شیر را هم بزنید تا آردها گلوله نشوند. برای این کار از همزن دستی استفاده کنید و نیازی به همزن برقی نیست. بعد از اینکه شیر اضافه شده به ذرت به خوبی داغ شد، مخلوط آرد و شیر را درون قابلمه بریزید.


حرارت حتما باید ملایم باشد. حالا مخلوط را به آرامی هم بزنید. آنقدر باید به هم زدن ادامه دهید تا آرد لعاب بیندازد و به غلظت برسد. برای رسیدن به غلظت کافی حدود 10 دقیقه زمان لازم است. البته در این مدت باید حتما هم زدن را ادامه دهید.


در این مدت آرد از خامی در می آید و لعاب می اندازد. در این مرحله از طرز تهیه ذرت خامه ای، نوبت به اضافه کردن پنیر پیتزا می رسد. پنیر پیتزا را درون مخلوط ذرت بریزید و به آرامی هم بزنید تا پنیر آب شود و ذرت ها حالت کشدار پیدا کنند.


بعد از اینکه پنیر به طور کامل آب شد، می توانید قابلمه را از روی حرارت بردارید و نوش جان کنید.


گردآوری توسط مجله اینترنتی دلگرم


نیلوفر گلی فروشانی


بیشتر بخوانید  خواص جالب شاهدانه بو داده که تاکنون نمیدانستید!

دیدگاهتان را بنویسید