طرز تهیه دسر فنجان شکلات آسان و بسیار خوشمزه


طرز تهیه دسر از فنجان شکلاتی

می توانید در مهمانی ها و جشن ها و یا حتی به عنوان هدیه از دسر فنجانی شکلاتی استفاده کنید. می توانید شکلات را از شکلات فروشی ها یا شیرینی فروشی ها بخرید و یک دسر فنجانی خوشمزه درست کنید. در واقع این روشی برای درست کردن فنجان شکلاتی بدون استفاده از قالب است. تشویق به یادگیری شوید.


فاز اول

مواد لازم را آماده می کنیم.
برای تهیه یک فنجان شکلات به وسایل زیر نیاز دارید.

  • قلم مو نقاشی
  • شکلات تخته ای
  • کپسول
  • میوه های مختلف برای تزئین یا خامه


فاز دوم

شکلات را آب کنید.
شکلات را در بخارپز آب کنید. هرگز شکلات را روی شعله مستقیم قرار ندهید زیرا شکلات شما را می سوزاند. در این مرحله باید شکلات را نرم کنید. چرا شکلات تند می شود؟ برای جلوگیری از آب شدن شکلات در دمای اتاق. اگر از شکلات‌های ایرانی مثل پارمیدا یا شکلات‌های جدید ما استفاده می‌کنید، مجبور نیستید شکلات را گرم کنید زیرا شکلات‌های ایرانی در دمای اتاق (البته نه روی بخاری) آب می‌شوند.
اما اگر از شکلات های خارجی مانند آمریکایی که در بسته بندی های کوچک در قنادی ها به فروش می رسند استفاده می کنید، قطعا باید شکلات را تمپر کنید.
از آنجایی که همه نمی توانند از شکلات خارجی استفاده کنند یکی از روش های تمپر کردن شکلات را به اختصار شرح می دهم و بعداً در پستی جداگانه تمامی روش ها را توضیح می دهم.


دسر فنجان شکلاتی


تمپر کردن شکلات

ابتدا شکلات را با چاقو خرد کرده و به قطعات کوچک برش دهید. سپس شکلات را در ظرفی بریزید و با حداکثر قدرت به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.
در این مرحله شکلات کاملا ذوب نشده و هنوز تکه های شکلات سفت در کاسه وجود دارد. (هرگز اجازه ندهید شکلات در مایکروویو کاملا ذوب شود.) حالا شکلات را با گوشت کوب یا همزن برقی هم بزنید تا مواد جامد در حرارت شکلات ذوب شده ذوب شوند. دمای شکلات تمپر شده بین 88 تا 90 درجه فارنهایت است. اگر از دماسنج استفاده نمی کنید، دائما دمای شکلات را با لب پایین خود اندازه بگیرید. وقتی گرم شد به این معنی است که شکلات تمپر شده و آماده استفاده است.


سطح سوم

کپسول ها را با شکلات پر کنید.
دو روش برای درست کردن فنجان شکلاتی وجود دارد. من هر دو روش را برای شما می نویسم. در روش اول کپسول را با شکلات تا بالا پر کنید. من از کپسول های آلومینیومی استفاده کردم که کمی مقاومت بیشتری دارند اما از کپسول های کاغذی هم می توان استفاده کرد.


مرحله چهارم

خالی کردن کپسول ها – کپسول هایی که پر کرده اید را تا لبه با شکلات برگردانید و شکلات اضافی را خالی کنید. در این روش کل کپسول کاملا شکلاتی می شود.


مرحله پنجم

دیواره های کپسول را با شکلات بپوشانید در روش دوم باید کپسول را با شکلات پر کنید و با برس تمیز شکلات را به دیواره های کپسول هم بزنید. با این روش بعد از اینکه دیواره ها را شکلاتی کردید، کل کپسول را از نظر شکلات بررسی کنید.


 دستور پخت کیک دسر


مرحله ششم

اجازه دهید شکلات خودش را بگیرد. کپسول های شکلاتی را در یخچال بگذارید تا سفت شوند و سفت شوند. بعد از اینکه از یخچال خارج کردید می توانید آنها را با میوه های کوچک مانند چند انگور یا گیلاس و توت فرنگی، آب نبات یا هر چیز دیگری که می خواهید پر کنید.


مرحله هفتم


لیوان های شکلاتی بزرگتر درست کنیداگر می خواهید یک فنجان بزرگتر شکلات بنوشید، می توانید از کپسول های مافین (کاغذی یا آلومینیومی) استفاده کنید. برای تهیه فنجان نیز می توانید کل کپسول مافین را با شکلات پر کنید و سپس آن را زیر و رو کنید تا شکلات های اضافی خالی شود و یا از برس شکلاتی کف و دیواره های کپسول استفاده کنید.


مرحله هشتم

کپسول را از شکلات خارج کنید وقتی شکلات در یخچال کاملا سفت شد آن را خارج کرده و کپسول را از شکلات جدا کنید. برای تزیین می توانید از انواع میوه ها یا خامه استفاده کنید و فنجان شکلاتی شما آماده است.


بیشتر بخوانید  طرز تهیه شیرینی دکمه ای ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید