طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ



آنچه دیگران می خوانند:

خورش لوبیا سبز با مرغ یکی از خوشمزه ترین و سنتی ترین سوپ های ایرانی است که می توانید آن را با برنج زعفرانی سرو کرده و نوش جان کنید. خودت استفاده کن

می توانید از مرغ خلال شده یا مرغ خرد شده استفاده کنید، همه اینها به ذائقه شما بستگی دارد. برای سرو این سوپ می توانید سوپ را روی برنج بریزید و روی آن را با گردو تزیین کنید و یا با برنج سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش باقالی با مرغ

سینه مرغ 1 عدد

لوبیا سبز 1 لیوان

1 عدد پیاز

3 عدد گوجه فرنگی

راب 1 قاشق غذاخوری

زعفران 1 قاشق چایخوری

1 هویج

رب لیمو غور یا عمانی به میزان لازم

۱ عدد چوب دارچین

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سوپ لوبیا سبز با مرغ و هویج

مرحله 1: آماده کردن لوبیا

بالا و پایین لوبیا سبز را بکوبید. سپس لوبیا سبز را خرد کرده و بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. لوبیا سبزها را در تابه ای با کمی روغن سرخ کنید تا کمی تغییر رنگ دهند و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

سینه مرغ بدون استخوان و به صورت مکعبی برش دهید. پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید و در تابه ای با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا شیشه ای و روشن شود. سپس مرغ خرد شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و سرخ شود.

بیشتر بخوانید  زمان واریز عیدی 1400 مستمری بگیر + مبلغ عیدی اعلام شد

مرحله 3: لوبیا سبز را اضافه کنید

سپس لوبیا سبز را اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید. هویج را ریز خرد کرده و به رب اضافه کنید تا بوی خامی رب گرفته شود. گوجه ها را پوره یا ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید و کمی مخلوط کنید و در آخر زعفران و یک چوب دارچین را اضافه کنید و آب جوش را روی مواد بریزید و بگذارید آبگوشت بپزد.

مرحله 4: پخت سوپ لوبیا سبز با مرغ خرد شده

بعد از جا افتادن آبگوشت و اضافه شدن روغن باید چوب دارچین را برداشته و کمی زعفران به مواد اضافه کرد. حالا وقت اضافه کردن ادویه به این غذاست، می توانید از رب لیمو عمانی یا لیمو عمانی خشک شده استفاده کنید و به خورش اضافه کنید و نیم ساعت دیگر بگذارید تا سوپ لوبیا سبز با مرغ پخته شود. دلپذیر

نکات کلیدی در تهیه سوپ لوبیا سبز با مرغ و هویج خرد شده

می توانید از پودر لیمو نیز استفاده کنید.

باید آب کمی در این آبگوشت وجود داشته باشد.

پودر دارچین را جایگزین نکنید زیرا باعث تیره شدن رنگ آبگوشت می شود.


بیشتر بخوانید 

دیدگاهتان را بنویسید