مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه حلوا آناناس با طعمی شگفت انگیز

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طرز تهیه حلوا آناناس


یکی از انواع حلواهای خوشمزه و بسیار خوشرنگ ایرانی حلوای آناناس است که به خاطر آناناس دارای طمع بسیار خوب و عالی است.


مواد لازم جهت تهیه حلوا آناناس:


  • شیر: 1 پیمانه

  • شکر: به اندازه کافی

  • پوره آناناس: نصف پیمانه

  • آرد سمولینا: نصف پیمانه

  • روغن مایع: به اندازه کافی

  • آناناس خرد شده: نصف پیمانه

  • زعفران دم کرده: 1 قاشق چای خوری


طرز تهیه حلوا آناناس/آموزش پخت حلوا آناناس


دستور پخت حلوا آناناس:


ابتدا در تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن کمی داغ شود و بعد آرد سمولینا را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ آرد کاملا تغییر کند و طلایی شود.


سپس تکه های آناناس را به آن اضافه می کنیم و با آرد، آناناس ها را تفت می دهیم و بعد از گذشت ۱ دقیقه شیر را به مواد می افزاییم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم و کمی هم می زنیم و بعد پوره آناناس را اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم و در آخر زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم.


مواد را مخلوط می کنیم تا شیر کمی تبخیر شود و مواد غلیظ شوند. سپس شکر را می افزاییم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا شکر در مواد حل شود. دقت کنید آناناس طعمش شیرین است پس از ریختن زیاد شکر خودداری کنید.


بعد کمی از حلوا را تست می کنید اگر طعمش خوب بود و شیرینی آن اندازه بود دیگر شکر اضافه نمی کنیم. کمی که حلوا سفت شد و به غلظت مطلوب رسید زیر شعله را خاموش می کنیم و مجددا حلوا را هم می زنیم تا مواد ته نشین نشود و نسوزد.


توجه کنید که حلوا کمی که خنک شود سفت تر نیز می شود پس نمی گذاریم خیلی غلیظ و سفت شود. سپس حلوا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با انواع مغزی جات مانند مغز گردو یا بادام تزئین می کنیم.


حلوای آناناس/طرز پخت حلوا آناناس


خواص آناناس


بروملین مخلوطی از موادی است که از شاخه و میوه آناناس گرفته شده است. در میان هزاران مواد شناخته شده‌ ای که در بروملین وجود دارد می‌توان به بهترین آن ها که پروتئین سستئین است اشاره نمود که آنزیمی پروتئینی است و به هضم غذا کمک می‌کند.


التهابات فراوان،‌ انعقاد خون و رشد بعضی از تومورها ممکن است بوسیله آنزیم بروملین موجود در آناناس کاهش یابد.


ویتامین C، موجود در بدن آنتی اکسیدانی قابل حل در آب است که از قسمت های بدن که حاوی آب هستند در مقابل رادیکال های آزاد که سلول های طبیعی را از بین می‌برند محافظت می‌کند.


دیده شده است که رادیکال های آزاد با افزایش پلاکت های خون باعث گرفتگی شریان و بیماری های قلبی در افراد مبتلاء به دیابت می‌گردد و همچنین باعث گرفتگی راه های هوایی می‌شود که این گرفتگی منجر به آسم می‌گردد و با تخریب سلول های روده باعث ابتلاء به سرطان روده می شود.


همچنین در ایجاد درد مفاصل در بیماری های آرتروز و آرتروز استخوان مشارکت می‌نماید. این موارد نشان می‌دهد که چرا رژیم هایی که دارای ویتامین C هستند باعث کاهش این بیماری ها و مانع از مبتلاء شدن به آن ها می‌گردند.


به علاوه ویتامین C، برای عملکردهای سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است و باعث مقابله در برابر عفونت های گوش، سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود.


یکی از خواص آناناس این است که بروملین موجود در این میوه به بدن انسان کمک می کند تا در برابر سلول های سرطانی مقاومت کند. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان آمریکایی این ترکیب گیاهی به بدن کمک می کند تا با شناسایی سلول های سرطانی با آن ها مقابله کند.


آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت مبارزه با سلول های سرطانی را می دهد.


روش پخت حلوا آناناس/حلوا آناناس چگونه تهیه می شود


میوه آناناس سرشار از پتاسیم است. خوردن آناناس در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند میزان فشار خون را تنظیم می کند. دلیل این امر آن است که پتاسیم این خوراکی تاثیر مستقیمی بر روی بهبود فعالیت پمپ سدیم پتاسیم دارد.


کسانی که هر روز آناناس مصرف می کنند خطر بالا رفتن فشار خون به میزان بیست درصد کاهش پیدا می کند. این میوه برای کسانی که فشار خون دارند بسیار ضروری است.


میوه آناناس حاوی فیبر است بنابراین برای پر شدن حجم معده و ایجاد احساس سیری موثر است. شما می توانید با خوردن آناناس بر وزن خود کنترل داشته و عملکرد دستگاه گوارش خود را تنظیم کنید.


همچنین کالری آناناس کم است و قند خون را به صورت طبیعی کنترل کرده و باعث کاهش وزن می شود.


اگر قلب انسان سالم نباشد چگونه می تواند به زندگی خود به صورت راحت ادامه دهد ؟ آناناس میوه ی عالی برای حفظ سلامت قلب است.


این میوه برای همه بیماری ها راه حلی دارد، آنتی اکسیدان های قدرتمندی که در این میوه وجود دارد به پایین آمدن سطح کلسترول بدن کمک کرده و در نتیجه از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.


فابرین نام نوعی پروتئین است که باعث روند انعقاد خون می شود. این ترکیب در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث به وجود آمدن لخته های خونی شود.


بروملین قادر است این پروتئین بد را در جریان خود روان سازد. خون در این هنگام به تمامی بخش های بدن سرایت می کند و از تشکیل لخته های خونی جلوگیری می کند. خیلی از افراد این میوه را برابر با آسپرین می دانند.


طرز تهیه ۱۰ مدل حلوا خوشمزه و مجلسی + عکس


حلوا بوتیکی؛ ۴ روش جهت تهیه حلوا بوتیکی مجلسی


آموزش تهیه حلوا با طعم و عطر زعفران در خانه


طرز تهیه حلوا با آرد نان سنگک + فوت و فن درست کردن حلوا


بیشتر بخوانید  آموزش تهیه شور ماهی پلو
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *