طرز تهیه بامیه پلو خوشمزه با گوشت کلخلی + طرز تهیه


به گزارش سلام نو، بامیه پلو یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که اصل آن به استان های جنوبی کشورمان تعلق دارد.

مواد لازم برای 3 نفر

بامیه خوب 250 گرم
گوشت چرخ کرده 200 گرم
2 پورت بزرگ
½ فنجان پاپریکا
2.5 فنجان برنج
رب گوجه فرنگی 1 قاشق
2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
2 قاشق زعفران آب پز غلیظ
آرد نان 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه بامیه پلو با گوشت خوشمزه

طرز تهیه بامیه پلو با گوشت کلکال
فاز اول

برای تهیه بامیه پلو با گوشت بامیه خوشمزه ابتدا بامیه ها را کاملا بشویید و سپس قسمتی از درب آن را بردارید. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید.

فاز دوم

حالا بامیه ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سرخ شوند سپس از تابه خارج کنید. سپس 1 عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن مایع داخل تابه بریزید و تفت دهید.

سطح سوم

وقتی پیازها سرخ و سرخ شدند رب گوجه فرنگی را با کمی نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب و ادویه گوجه فرنگی از بین برود و کاملا سرخ شوند.

مرحله چهارم

حالا بامیه های سرخ شده را به همراه آبلیموی تازه به تابه اضافه کنید و هم بزنید. سپس 1 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید سپس اجازه دهید بامیه ها به مدت 20 دقیقه بپزند.

مرحله پنجم

در این فاصله گوشت چرخ کرده را در ظرف مناسبی بریزید و بقیه پیاز را ریز رنده کنید و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا پیاز رنده شده را به تابه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  آیین نامه واردات خودرو نهایی شد/ خودروهای ارزان و مقرون به صرفه وارد می کنم

مرحله ششم

سپس آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و 5 دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شود. حالا به اندازه یک گردوی بزرگ از مخلوط گوشت جدا می کنیم.

مرحله هفتم

حالا گوشت را گرد کنید و چکش بزنید سپس در تابه ای جداگانه روی حرارت ملایم بگذارید و کمی روغن مایع اضافه کنید. سپس کوفته ها را در روغن بریزید و خوب سرخ کنید.

مرحله هشتم

وقتی آب ماهیتابه حاوی بامیه خارج شد فلفل را تکه تکه کرده و به همراه گوشت سرخ شده به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید. حالا مواد را کمی تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی آتش بگذارید تا آب به نقطه جوش برسد. وقتی آب به جوش آمد، برنج و کمی نمک را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

عدس پلو با گوشت کلخلی یکی از غذاهای اصیل و پرطرفدار ایرانی است، برای مشاهده راهنمای کامل و…

مرحله دهم

سپس برنج را در آب جوش بریزید تا اولین پخت تمام شود. حالا برنج را کمی بیشتر از زمان پخت معمول آبکش می کنیم تا قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهیم و کمی روغن اضافه کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله ته دیگ مورد نظر را در قابلمه فیکس می کنیم سپس برنج و مخلوط گوشت و بامیه را به صورت لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم و در آخر کمی زعفران آب پز غلیظ روی برنج می ریزیم.

بیشتر بخوانید  ازدواج عجیب یک مرد با پلوپز خانه‌اش جنجالی شد! / عکس -

مرحله دوازدهم

حالا درب قابلمه را ببندید و آتش را روی شعله ملایم قرار دهید سپس قابلمه را روی آن بگذارید و پلو را به مدت 45 دقیقه روی آتش بگذارید تا خیس شود. بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سیزدهم

سپس برنج را هم بزنید تا کاملا یکدست شود و سپس برنج را در ظرف مورد نظر خود بریزید. در پایان بامیه ها را با پیاز داغ و زرشک تزیین کرده و با سبزی و پیاز سرو کنید. دلپذیر.

<п>اعلامیه طرز تهیه بامیه برنج خوشمزه با گوشت + دستور تهیه اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید