مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه اسفندی پلو خوشمزه و مجلسی به روش اصیل شیرازی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



تمامی حقوق محفوظ است می توانید در مدت زمان کوتاه و به راحتی آشپزی کرده و بنوشید. این غذای لذیذ در شیراز با 7 دانه یا حبوبات درست می شود و می توانید حبوبات موجود در دستور را به دلخواه تغییر دهید و به دلخواه اضافه یا کم کنید. این غذای خوشمزه برای علاقه مندان به حبوبات بسیار مناسب است و این حبوبات در کنار گوشت گوسفند بسیار خوش طعم و لذیذ است.
پیشنهاد می کنیم یک بار امتحان کنید تا طعم فوق العاده این غذا را حس کنید. امروز می خواهیم طرز تهیه پلو اسفندی شیرازی را به شما آموزش دهیم. با ما بمان.

مواد لازم برای تهیه پلو اسفندی شیرازی

گوشت گوسفند با استخوان 300 گرم
2 پورت
لنز 1/2 فنجان
نخود 1/2 پیمانه
ماش 1/2 پیمانه
لوبیا سفید 1/2 پیمانه
گندم 1/2 پیمانه
جو 1/2 پیمانه
روغن کرمانشاهی به مقدار لازم
پودر میخک به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه پلو و کره به میزان لازم


تمامی حقوق محفوظ است

طرز تهیه اسفندی پلو با گوشت و گندم و حبوبات

ابتدا تمام حبوبات و غلات به جز عدس شب قبل را خیس کنید و هر چند ساعت یکبار آب حبوبات را عوض کنید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید و روی تخته خرد کنید. برنج را به مدت 2 ساعت در آب نمک خیس کنید. بعد از اینکه حبوبات و غلات خیس خوردند، آنها را آبکشی کرده و در قابلمه بزرگی بپزید و در 30 دقیقه آخر عدس های شسته شده را به قابلمه اضافه کنید. زیرا عدس سریعتر از سایر حبوبات پخته می شود.

بیشتر بخوانید  آیا گوشت لاک پشت فایده ای هم دارد؟

در تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیاز خرد شده را روی حرارت ملایم بگذارید تا سرخ شود. پیازهای سرخ شده را با 3 لیوان آب، گوشت و ادویه که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است، در یک قابلمه یا قابلمه اسپرسو بریزید تا پخته شده و گوشت کاملا نرم و خوش طعم شود. مطمئن شوید که مقداری آب در قابلمه برای پختن برنج باقی مانده است.


طرز تهیه اسفندی پلو

بعد از پخته شدن گوشت آن را بیرون بیاورید و کنار بگذارید. سپس میخک و ادویه های جنوبی را در قابلمه و سوپ بریزید و سپس برنج را که قبلا خیس کرده اید در قابلمه سوپ بریزید و بگذارید سوپ بجوشد و برنج با آب گوشت بجوشد. بعد از اینکه کمی آب گوشت باقی ماند، حبوبات و غلات را به همراه کمی نمک و زردچوبه به برنج اضافه کنید و کره را به همراه مواد اضافه کنید تا کاملا بپزند و یکدست شوند و آب آن از بین برود.

وقتی آب قابلمه تمام شد و برنج و مواد با هم ترکیب شدند، وسط برنج را با کفگیر بیرون بیاورید و گوشت از قبل پخته شده را در وسط برنج قرار دهید. سپس روغن داغ کرمانشاهی را به برنج اضافه کنید تا صدای روغن داغ به گوش برسد. سپس حرارت را کم کنید و درب شرپا را بگذارید و اجازه دهید برنج به مدت 30 دقیقه دم بکشد. بعد از آن اسفندی پلو آماده است.

نکات کلیدی برای تهیه اسفندی و مجلس پلو خوشمزه

می توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز در غذا استفاده کنید.
اگر یک لوبیا را دوست ندارید، آن را بردارید.
در صورت تمایل می توانید روی برنج کمی زعفران پخته شده بریزید.
برای تهیه برنج می توانید از برش های پسته روی برنج استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه 20 مدل غذا با کلم بروکلی سالم و خوشمزه


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *