مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرح های ظرفیت سازی کمی و کیفی ذوب آهن اصفهان امسال اجرا می شود

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهرداد تولاییان با تاکید بر اینکه تعدادی از اعداد ذکر شده بهترین رکوردهای تاریخ ذوب آهن اصفهان محسوب می شوند، افزود: در سال گذشته بهترین رکورد در چدن مذاب. 2 میلیون و 768 هزار تن بود و همچنین در تولید روزانه چدن مذاب نیز تعداد 9793 تن به ثبت رسید. 16 اتصالات در یک روز از جمله رکوردهایی است که با کار کارکنان در سال 1400 به دست آمده است.

صادرات یک میلیون و 116 هزار تنی محصول علیرغم چالش ها، مهر دیگری بر تایید کیفیت محصول است.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: بازار داخلی سال گذشته تقریباً در رکود بود و به همین دلیل ذوب آهن به دلیل موقعیت جغرافیایی، محدودیت ها و تحریم ها بر صادرات و در این بخش یک میلیون و 116 هزار تن محصول متمرکز شد. از این تعداد حدود 633 هزار تن قلم و تیرآهن نمدی، 319 هزار تن محصولات سنگنوردی و 163 هزار تن چدن جامد بوده است. این اعداد صادراتی تاییدی دیگر بر کیفیت محصولات ذوب آهن اصفهان در سراسر جهان است.

تولید 569 هزار تن محصول صنعتی و 12 محصول افتخاری جدید

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع 569 هزار تن محصول صنعتی و خاص تولید شده است. ذکر این نکته ضروری است که عدد مذکور به مجموعه شمش های طبقات صنعتی خاص، سیم پیچی صنعتی، ریل، اتصالات صنعتی مورد استفاده در صنعت مس، قوس های معدنی، سازه های فولادی ورق و … اشاره دارد که همگی در محصول موجود است. دسته بندی. به مجموعه بالا اضافه شد.

بیشتر بخوانید  همدردی نوازندگان با مردم خوزستان

تولاجان با اشاره به اینکه تولید هفت محصول جدید از اهداف سال گذشته بوده است، گفت: در قسمت غلتک هفت محصول جدید شامل تیرآهن سبک در سایزهای 14، 16، 18 و 20، کلاس های آرماتور صنعتی 30 و 50 و تولید معدنی آرک TH36 علاوه بر این، 5 محصول جدید در بخش فولاد تولید شد که در مجموع 12 محصول جدید را به بازار معرفی کردیم.

پروژه های کمی و کیفی ظرفیت سازی ذوب آهن اصفهان

وی سپس به طرح های اجرا شده در سال گذشته پرداخت و گفت: طراحی جدید تیرآهن IPEC، تولید گوه های بال شیبدار، طراحی ترما در نورد 300 و 500، توسعه آرماتورهای صنعتی 70CR2، راه اندازی و تحویل کارگاه دولومیت و شروع کار خود با سه دستگاه کوره های دوار و اجرای کوره سوم سرباره از جمله پروژه های با ظرفیت و کیفیت پرداخت می باشد. همچنین در بخش پروژه های زیست محیطی فیلتراسیون کوره بلند شماره یک که برای اولین بار ساخته شده و از طریق آن به سیستم گرد و غبار مجهز شده است، پروژه آگلومراسی ESP110 مطابق با مسائل زیست محیطی در سال گذشته اجرا شد. .

صرفه جویی در پروژه ها، عنوان دیگری از موفقیت است

قائم مقام شرکت در خصوص طرح های صرفه جویی در دو بخش مواد و انرژی نیز افزود: با موفقیت شرکت گوتوو، تعویض الک لوله روی دیگ های نقاله شماره دو و سه که باعث صرفه جویی در مصرف آب و کمک به جذب چدن در تولید فولاد شد. با تحقق این پروژه ضریب جذب چدن نسبت به سال گذشته 103 درصد بود و تبدیل مبدل سه که در شرف بهره برداری است انجام شد. این ارقام این نوید را می دهد که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب در سال 1401 از نظر جذب چدن می توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم و امسال می توانیم رکورد جدیدی در جذب چدن در تولید فولاد به ثبت برسانیم و نکته دیگر اینکه تعمیرات اساسی دیگر است. پروژه های موجود در برنامه تعمیرات اساسی پیدا شدند و همه به خوبی به پایان رسیدند.

بیشتر بخوانید  پرونده ‌هفتصد دانشجوی ایرانی

میزان مصرف آب صنعتی در فولاد خام سه و هفت دهم متر مکعب و کمترین میزان مصرف آب در تاریخ فولاد است.

تولاییان در خصوص میزان مصرف آب در ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت در سال گذشته موفق شد کمترین مصرف آب را نسبت به تولید در تاریخ خود داشته باشد، بنابراین میزان مصرف آب صنعتی نسبت به فولاد خام سه و هفت دهم است. میزان مصرف آب صنعتی برای تولید چدن سه و سه دهم بوده که بهترین رکوردهای تاریخ فولاد در زمینه مصرف آب در هر تولید بوده و البته با اجرای طرح های عمرانی این عدد خواهد بود. مطمئناً در سال های آینده دوباره افزایش می یابد.

این مقام مسئول گفت: همه این اتفاقات خوب در سال 1400 با وجود چالش های فراوان رخ داد. کرونا سال گذشته ادامه داشت، از روزهای اول سال در تابستان با کمبود شدید آب مواجه بودیم که با کمبود برق و تعطیلی بسیاری از نیروگاه ها، کمبود سنگ آهن که همیشه وجود دارد و علاوه بر آن مشکلاتی نیز مطرح شد. عرضه زغال سنگ داخلی در ماه های پایانی سال. با همه این مشکلات نتیجه کار و مدیریت کادر حرفه ای ذوب آهن نتایج خوبی به دست آمده است.

پیش بینی سال 1401

معاون بهره برداری رئیس جمهور در خصوص دو هدف اصلی از سال 1401 گفت: حد تولید سه میلیون تن چدن در ذوب آهن را به عنوان یک هدف مهم در دستور کار قرار داده ایم و در عین حال با افزایش جزئی، تولید را نیز در دستور کار داریم. محصولات با ارزش افزوده بالا حداقل 800000 تن برای افزایش کمیت و کیفیت تولید با هم.

بیشتر بخوانید  لحظه غم انگیز مرگ مدا در حین خوانندگی / فیلم

وی گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت آب، گاز و برق و به ویژه در ماه های پایانی سال، قیمت کک و زغال سنگ در بازارهای جهانی افزایش زیادی داشته و مواد اولیه داخلی نیز از بین نرفته است. افزایش قیمت وی افزود: جوایز شرکت درصدی از سود شرکت است و برای رسیدن به اهداف کمی و کیفی در سال 1401 با توجه به قیمت ها باید صرفه جویی در بخش های مختلف را در دستور کار قرار دهیم و قیمت گاز و برق از آن زمان تاکنون تقریباً چهار برابر شده است. در اوایل دهه 1400، قیمت کک و زغال سنگ تقریباً دو برابر شده است، همه چیز چشمگیر است. برای اینکه کمترین میزان مصرف را داشته باشیم، باید به بالاترین میزان تولید برسیم که این امر مستلزم تلاش همه بخش های مختلف شرکت است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *