طرح متانول آپادانا با کار جهادی، در موقع مقرر به بهره‌برداری می‌رسد



دکتر علی عسکری در سفر به پایتخت انرژی کشور از پتروشیمی آپادانا بازدید کرد.

مدیر کل پتروشیمی آپادانا در این بازدید با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 462 میلیون یورو ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول را خواهد داشت، گفت: این دو قطعه به ارزش 236 میلیون دلار و 59 هزار میلیارد دلار در نظر گرفته شده است. ریال و انشالله متانول آپادانا در شش ماهه اول سال 1402 به بهره برداری می رسد.

عماد مرعشی پیشرفت کل پروژه را 80 درصد اعلام کرد و افزود: در این پروژه 140 میلیون یورو به صورت داخلی راه اندازی شد و از زمانی که مبین خلیج فارس سهامدار این پروژه شد، پیشرفت پروژه با تامین مالی خوبی که انجام شده سرعت بیشتری گرفته است و اگر خدا بخواهد واحد ASU این کار را انجام خواهد داد. بلافاصله پس از شروع متانول عمل کنید.

مدیران آپادانا در ادامه به جزئیات پیشرفت پروژه، برخی چالش ها و اقدامات انجام شده برای رفع آنها پرداختند.

دکتر علی عسکری با تشکر از کارگران و مهندسان آپادانا و بحث های صورت گرفته در این جلسه، گفت: این جلسه نشان داد که مدیران این پروژه با عنایت و تعصب خود به کار انشاالله از چالش ها عبور خواهند کرد.

مدیرعامل صنعت پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: همه امیدواریم بتوانیم از سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه و انشالله متانول آپادانا با کارهای جهادی و چابکی که در چندین شیفت در زمان خود انجام می شود، استفاده بهینه کنیم. خبر خوبی است

بیشتر بخوانید  اسامی خوراکی های عجیب و غریب در ایران

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی متانول آپادان کار به اتمام نمی رسد و قدم بعدی ایجاد متانول پایین دستی است تا ارزش افزوده این محصول افزایش یابد.

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید