طرح سنتی بهبود ناوگان در حال اجرا است



ایسنا / بوشهر مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: این سازمان مسئولیت طرح سنتی بهبود ناوگان را دارد تا ناوگان تجاری منطقه ای کشور بتواند نقش مناسب تری در صادرات و واردات داشته باشد.

محمد راستاد امروز با مرور فعالیت های بندر گناوه گفت: استان بوشهر از نظر حمل و نقل دریایی و تجارت دریایی یکی از استان های مهم ساحلی با بندرهای کوچک و بزرگ در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بندر گناوه از نظر فعالیت سنتی دریایی بزرگترین بندر در نوع خود است ، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی اخیراً یک طرح جامع برای توسعه بندر گناوه در یک افق 15 ساله برای سازماندهی فعالیت ها تصویب کرده است. در بندر “

مدیرعامل سازمان بندر و دریانوردی ادامه داد: هدف اصلی این پروژه فراهم سازی زمینه برای ناوگان تجاری بزرگتر با فرصت های بهتر است.

راستاد افزود: این امر به خارج از فضای محدود خور و خارج از خور نیاز دارد که یک اسکله و استخر برای آبهای بزرگتر برای شناورهای بزرگتر که می توانند در اینجا حرکت کنند فراهم کند.

مدیر کل سازمان بندر و دریانوردی گفت: در فاز اول این ترکیب ، زیرساخت های اصلی شامل موج شکن ها و دایک های محافظ به مدت 5 سال تنظیم شده و به مرور زمان ارتقا and و روبناها ایجاد می شود.

راستاد افزود: پیش بینی می شود با توجه به موقعیت گناوه در تجارت دریایی در جنوب كشور ، با ایجاد زیرساخت های جدید ، توسعه بندر خارج از خور و تهیه زمین برای كشتی های منطقه ، شاهد تغییر عمده ای در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این بندر. “

بیشتر بخوانید  دلار ارزان شد

وی با اشاره به برنامه هایی که این سازمان در بنادر شمالی بوشهر یعنی حرق ، ریگ گناوه و دیلم دارد ، اظهار داشت: در این بنادر ما برنامه هایی برای ارتقا و بهبود زیرساخت ها و به روزرسانی ها داریم که براساس بازدید ما تاکنون روند پیاده سازی خوب و مثبت است. ما همچنین برنامه های جدیدی برای این بندرها داریم که در دست بررسی است.

مدیر کل سازمان بندر و دریانوردی با اشاره به نامناسب بودن زیرساخت های بندر در ریگ ، یادآور شد: تاکنون هیچ سازمانی در این بندر راه اندازی نشده است اما یک برنامه توسعه جامع برای بندر ریگ به منظور اصلاح این شرایط برای حل مشکل نیروی دریایی بازرگان برای ترافیک و وابستگی آنها. موج و رسوب باید از بین برود و کشتی های تجاری حق فعالیت بدون محدودیت را دارند.

راستاد خاطرنشان کرد: طرح جامع بندر ریگ در افق 15 ساله تدوین شده است که از طریق احداث استخر آرام و فضایی برای شناورهای قایقرانی در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه برنامه کلی توسعه بندر دیلم هفته آینده در هیئت اجرایی سازمان تصویب می شود ، گفت: اولویت در این طرح خروج از خور و محدودیت های آن برای پذیرش شناورهای بزرگتر از ناوگان سنتی است. “

مدیرکل سازمان بندر و دریانوردی ادامه داد: سازمان بندر و دریانوردی مسئولیت طرح سنتی بهبود ناوگان را بر عهده دارد تا ناوگان تجاری منطقه ای کشور بتواند نقش مناسب تری در صادرات و واردات داشته باشد. ما این کار را با ارائه تسهیلات از بودجه مدیریت شده و تولید خود انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید  دعوت استاندار فارس از پزشکان برای مشارکت در اردوهای جهادی

راستاد گفت: صنعت دریایی داخلی کشتی هایی را طراحی کرده است که با توجه به سن ناوگان با گذشت زمان در اولویت قرار می گیرند که جایگزینی کشتی ها ممکن است در اولویت باشد.

وی گفت: بنابراین افق ترسیم شده برای توسعه بنادر تجاری کشور به ویژه بنادر بوشهر در زمینه ناوگان منطقه ای ، به روزرسانی و توسعه زیرساخت ها و ناوگان بر اساس مصوبه هیئت وزیران و سازمان است. “بنادر و ناوبری ، ناوگان تجاری منطقه ای کشور باید مطابق با شرایط فعلی و صادرات غیر وارداتی غیر نفتی و واردات با کیفیت بالاتر به نیازهای کشور باشد.

مدیرکل سازمان بندر و دریانوردی اظهار داشت: بالاترین اولویت برای تخصیص امکانات مدیریت شده توسط سازمان نوسازی ناوگان مسافری و توریستی است و در صورت تقاضای تولید داخلی به ویژه کشتی های مسافرتی و مسافرتی ، حداقل 80٪ از منابع ما نیاز متقاضیان ساخت کشتی را به صورت امکانات به متقاضیان پرداخت می کنیم.

راستاد تأکید کرد: ما 100 درصد سود تسهیلات را به عنوان یارانه خود قبول می کنیم تا زمینه مدرنیزاسیون ناوگان را فراهم کنیم و از طرف دیگر از صنعت دریایی داخلی در سالهایی که همیشه تأکید بر تولید داخلی است ، حمایت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید