طرح دفاع باید از دستور کار مجلس حذف شود



انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان در بیانیه ای نسبت به آثار زیان بار طرح حراست از حقوق کاربران اینترنت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا ، در متن این بیانیه آمده است: «انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان ، با ابراز نگرانی عمیق خود از آثار زیانبار به اصطلاح طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان اینترنتی یادآور می شود که این طرح یک جریان آزاد اطلاعات ، رشد فرهنگ و ادبیات است. کودک و نوجوان و روند حرفه ای نویسندگان را به چالش می کشد و مانعی جبران ناپذیر بین خالقان فرهنگ و مخاطبان کودکان و نوجوانان و روابط بین المللی ادبیات کودک ایجاد می کند.

این طرح در شرایطی ارائه شد که بار سنگین زندگی و مشکلات اقتصادی جامعه را در شرایط بحرانی قرار داد. در گذشته ، ذینفعان بارها گفته بودند که حل مشکلات اقتصادی در اولویت قرار دارد تا مسائل و اولویت های سیاسی ، به همین دلیل انتظار می رود که مجلس دوازدهم سیاستی را در همین راستا دنبال کند. متأسفانه طرح دفاعی عکس این رویکرد است و از دیدگاه سیاسی به آن پرداخته است.

بنیانگذاران طرح حفاظت ادعا می کنند که این محدودیت برای مقابله با آثار فرهنگی شبکه های اینترنتی است. این استدلال نابالغ در مثل شبیه به ممنوعیت عبور خودروها به دلیل تلفات سنگین ناشی از حوادث رانندگی است که هیچ عقل سلیمی نمی تواند آن را تحمل کند.

شکی نیست که این طرح ، به ویژه با اختیاراتی که به اعضای کمیته می دهد ، دیر یا زود به طور م communicationثر ارتباطات گسترده در فضای مجازی را مسدود کرده و دسترسی سازندگان به جوامع تخصصی را قطع می کند. بسیاری از مشاغل و مشاغل باعث اختلال جدی می شوند. اما این اختلال برای مردم کلام اهمیت مضاعفی خواهد داشت ، زیرا جریان آزاد اطلاعات و دسترسی به منابع علمی ، ادبی و تحقیقاتی برای نویسندگان ، شاعران ، مترجمان ، روزنامه نگاران و محققان ضروری است.

بیشتر بخوانید  سهامداران عدالت بخوانند | زمان توزیع سود سهام عدالت متوفیان اعلام شد

حتی اگر بتوان نرم افزار و فضای داخلی را برای شبکه ها و اطلاعات اجتماعی در دسترس قرار داد ، واضح است که هیچ دولت یا دستگاهی به تنهایی نمی تواند میلیون ها کاربر را مجبور به پیوستن به شبکه ها و سایت های مختلف کند و جایگزین این حجم وسیع اطلاعات و دانش جهانی در فضا شود. اینترنت داشته باشید. به همین دلیل ، شکی نیست که طرح حفاظت ، سازندگان را از دسترسی به منابع و متون مورد نیاز خود محروم کرده و آسیب جبران ناپذیری به ساختار فرهنگی وارد خواهد کرد.

از سوی دیگر ، پس از شیوع ویروس کرونا ، اکثر فعالیت های مردم کلام در اینترنت انجام می شود. از ارسال و دریافت متون گرفته تا ویرایش یک متن ، برقراری ارتباط با عموم مردم و دریافت انتقادات و پیشنهادات آنها ، فروش آثار ، برگزاری همایش های تخصصی و بسیاری از فعالیت های دیگر که در این فضا صورت می گیرد.

نکته دیگری که با نظر بنیانگذاران طرح حفاظت فاصله دارد ، تجربه ناموفق گذشته در جایگزینی نرم افزار داخلی است. نمونه بارز آن برنامه شکست خورده “شاد” در آموزش و پرورش بود که در نهایت معلمان را مجبور کرد از همان شبکه های اجتماعی برای اهداف آموزشی استفاده کنند.

همچنین در سال های اخیر ، به ویژه در دوران همه گیری تاج ، اینترنت به خالقان ادبیات کودکان این امکان را داده است تا در دور افتاده ترین نقاط کشور با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. این امر به ویژه در شهرهای دور افتاده و مناطق محروم م beenثر بوده و کودکان و نوجوانانی را که به طور معمول از دسترسی به خدمات فرهنگی در کلانشهرها محروم هستند ، قادر ساخته است از طریق رسانه های اجتماعی با مردم کلام ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید  فیلترشکن و VPN پرسرعت با قیمت جنجالی

بنیانگذاران طرح حفاظت اعلام کردند که یک برنامه آزمایشی برای محدود کردن اینترنت به مدت یکسال اجرا می کنند تا کاستی ها و کاستی های آن برطرف شود. با این حال ، برای درک کاستی ها و عوارض جانبی این طرح ، نیازی به آزمایش و خطا بارها و بارها وجود ندارد و از این پس می توان آثار مضر این طرح را با تجزیه و تحلیل منطقی درک کرد.

در نهایت ، مناسب است بار دیگر به اصل 9 قانون اساسی اشاره شود ، که در آن آمده است که هیچ مقام رسمی حق آزادی مشروع به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور را ندارد ، هر چند از طریق تصویب قوانین. و مقررات محروم می کند.

به امید آنکه با ارزیابی منطقی و منطقی وضعیت موجود ، طرح حمایتی از دستور کار مجلس حذف و نظر کارشناسی در مورد تصویب برنامه های فرهنگی ارائه شود.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان
م مرداد ۱۴۰ »

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید