طرح جدید برای مستاجران مسکونی/اجاره های حرفه ای چیست؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، لیزینگ حرفه ای مهمترین ابزار برای کنترل تورم در این بازار تنگ است. بازار اجاره در سال های اخیر با تلاطم های زیادی مواجه بوده است. تا جایی که این بازار بر مسکن مسلط شد و قیمت ها را تغییر داد.

اجاره حرفه ای را می توان راه حلی مناسب برای صاحب خانه شدن مستاجران در نظر گرفت. این روش شاید تنها فرصت برای ساماندهی و کنترل بازار اجاره باشد.

آیا لیزینگ حرفه ای به روز است؟

اجاره نامه حرفه ای اولین بار در سال 1386 در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مطرح شد اما به دلایل مختلف از جمله عدم تمایل انبوه سازان به مشارکت در این پروژه، نبود زمین مناسب و دلایل دیگر به فراموشی سپرده شد.

اجاره با این سبک برای صاحبان درآمد خود مشکلاتی ایجاد می کند و از طرفی احتمال رواج سبک خاصی در بازار وجود دارد. مستاجران لوکس و رواج اجاره های دلاری و سکه ای می تواند یکی از نقاط ضعف بازار اجاره حرفه ای باشد.

این سبک اجاره باید تغییرات زیادی در کشور داشته باشد و از طرفی زیرساخت های لازم فراهم شود. در غیر این صورت فقط یک حرف باقی می ماند.

آیا با این طرح مستاجران صاحب خانه می شوند؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند با لیزینگ حرفه ای می توان سطح عرضه مسکن را افزایش داد. به این ترتیب پیش بینی می شود که بسیاری از مستاجران با استفاده از این طرح در دراز مدت صاحب خانه شوند.

بیشتر بخوانید  خطیب‌زاده: امنیت خلیج فارس خط قرمز ماست/ گفتگو‌های وین را هیچوقت ترک نکردیم

ارضای نیازهای مصرف کننده در سایه لیزینگ حرفه ای

لیزینگ حرفه ای بهترین راه برای رفع نیازهای مصرف کنندگان در بازار است. زیرا تنها افرادی که توانایی مالی دارند از این طریق مسکن تامین می شوند.

در اجاره حرفه ای خود در سال جاری موفق باشید

پس از گذشت نزدیک به 15 سال، لیزینگ حرفه ای بار دیگر از سوی مسئولان و کارشناسان خاص مطرح می شود که این بار اجاره نامه هیچ نظمی را خدشه دار نمی کند و منطق و دستورالعمل های موقت راه حل درد این بازار نیست.

آیا لیزینگ حرفه ای در تهران قابل تحقق است؟

چندی پیش خبرهایی مبنی بر اجرای لیزینگ حرفه ای در تهران منتشر شد، اما از شواهد به نظر می رسد این طرح تنها در کلام باقی خواهد ماند. باید در نظر داشت که ساخت مسکن استیجاری در پایتخت که با مشکل جدی تامین زمین همراه است، بیشتر جنبه تبلیغاتی یا تزریق آرامش به بازار اجاره دارد.

دیدگاهتان را بنویسید