طرح جامع مناطق روستایی در 105 روستای زنجان با وام های ملی تجدید نظر شده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهررضا خواجه با بیان اینکه طی یک سال گذشته طرح مدیریت روستایی در 105 روستای روستایی توسط وام های ملی ، استانی و روستایی تهیه و بازنگری شده است ، گفت: طی یک سال گذشته طرح جامع برای 118 روستای روستایی مورد بازنگری و تهیه قرار گرفته است.

وی گفت: تهیه طرح جامع و بازنگری در آن نشان دهنده ظرفیت توسعه و مزیت های سرمایه گذاری و نوع استفاده و فضایی است که باید در افق بلند مدت روستا در نظر گرفته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال پیش بینی می شود طرح جامع 50 روستای استان زنجان تدوین و مورد بازنگری قرار گیرد.

خواجه تأکید کرد: با توجه به جمعیت روستایی ، سیستم برنامه ریزی به عنوان یک طرح جامع برای وضعیت کاربری اراضی ، توسعه روستایی و تعیین حدود روستاها تعریف می شود.

وی افزود: “در روستاهای بسیار پرجمعیت ، در پایان افق 10 ساله ، برنامه های جامع برای مناطق روستایی ، پس از تغییرات جمعیتی و تغییر در شرایط مختلف اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و جسمی روستاها ، و برنامه های تهیه شده باید بررسی و به روز شود. “

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تلاش می شود تا جمعیت ساکن در مناطق روستایی حفظ شود و به درخواست های جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود.

بیشتر بخوانید  بوشهری ها در انتظار بارش باران و تگرگ هستند

دیدگاهتان را بنویسید