طرح آمریكا و اسرائیل برای مرحله پس از عباس. انتخاب جایگزین برای آن در امکانات اقتصادی



علی رغم عصبانیت فزاینده فلسطینی ها از تشکیلات خودگردان فلسطین ، به نظر می رسد طرف آمریکایی و اسرائیلی از احتمال راه اندازی مجدد تشکیلات خودگردان فلسطین ناامید نخواهند شد ، زیرا تلاش های فعلی آنها مبتنی بر امکان ایجاد منابع مالی برای رام الله است. موجودیت آن را تهدید می کند ، اما این کمک رایگان نیست ، اما در ازای برخی اقدامات سیاسی مربوط به آینده ریاست جمهوری پس از محمود عباس و با توجه به نگرانی های ایالات متحده و اسرائیل در مورد تلاش احتمالی حماس برای پر کردن شکاف. جای خالی مورد انتظار در کرانه باختری اشغال شده ایجاد می شود.

به گزارش روزنامه لبنانی الاحبار ، با توجه به وخیم تر شدن وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین و محبوبیت آن در پایین ترین سطح پس از رسوایی های متعدد ملی ، دولت آمریکا به همراه کابینه رژیم صهیونیستی در تلاشند تا طرح جدیدی را برای احیای فلسطین تدوین کنند مرجعیت از نظر اقتصادی در واکنش به اقدامات محمود عباس علیه ساختار سیاسی فلسطین در آماده سازی اولین روز پس از استعفا از ریاست جمهوری آغاز شد. با توجه به اینکه رام الله هیچ برگ برنده ای برای استفاده از آن برای تحت فشار قرار دادن تل آویو ندارد ، وی تلاش می کند تا حمایت ایالات متحده را برای از سرگیری روند صلح بر اساس صلح اقتصادی جلب کند ، زیرا رام الله سعی دارد اوضاع را با امنیت کنترل کند. بهبود شرایط اقتصادی در کرانه باختری و احیای راه حل دو کشور ، اگرچه نفتالی بنت ، نخست وزیر جدید اسرائیل ، اخیراً این گزینه را آغاز کرد و گفت: “زیرا او یک شریک واقعی فلسطینی دارد.”

بیشتر بخوانید  ۶۰۰ میلیون دلار بابت هواپیماهای برجامی بدهکاریم

یک منبع ارشد در تشکیلات خودگردان فلسطین به الاحبار گفت که طرح آمریکا و اسرائیل ، که در حال حاضر با برخی مقامات فلسطینی در حال گفتگو است ، با هدف ایجاد منابع جدید پشتیبانی مالی از این سازمان و تقویت دستگاه های امنیتی آن است. هادی عمرو ، آمریكا رئیس ستاد وزارت امور خارجه پرونده فلسطین و اسرائیل مسئول جلوگیری از وخیم شدن اوضاع در آینده است و در حال حاضر با مقامات آمریكایی و اسرائیلی در حال مذاكره برای ایجاد كمسیون مشترك است. برای تسهیل فعالیتهای اقتصادی سازمان. وزیر دارایی تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان مذاکرات به نمایندگی از رام الله شکری بشاره ، با ارائه طیف وسیعی از گزینه ها و بازنگری در توافقنامه اقتصادی پاریس برای متوقف ساختن اوضاع وخیم ، بر ضرورت بازگرداندن اعتماد بین اشغالگران و فلسطینیان تأکید کرد.

در همین زمینه ، روزنامه یهودی هاآرتص می نویسد که در مذاکرات برای تشکیل کمیسیون مشترک پیشرفت حاصل شده است. برخی منابع داخلی فلسطینی همچنین فاش کردند که حسین الشیخ ، وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان ، پیامی به کابینه بنت ارسال کرده و خواستار اقدام برای نجات تشکیلات خودگردان در بحران مالی فعلی شده است. “وضعیت مالی در فلسطین به دلیل کاهش درآمدهای داخلی و کمک های خارجی و همچنین بحران کرونر ، همراه با مشکلاتی مانند کسر درآمد مالیاتی که منجر به ایجاد خطر برای آینده و منافع خود می شود ، بسیار بحرانی شده است. ، “شیخ گفت. بیانیه.” جنبش حماس و طرح مقاومت مسلحانه است. “

وی خواستار بهبود اوضاع در سرزمین های فلسطین و تقویت تشکیلات خودگردان فلسطینی و دستگاه های امنیتی مرتبط برای مخالفت با برنامه های انتفاضه با حمایت حماس و برخی از طرف های خارجی در کرانه باختری اشغالی شد. تل آویو چند هفته بعد با بحث در مورد ایجاد کمیته های مشترک برای تأیید پیشرفت اقتصادی که درآمد بیشتری برای این سازمان تضمین می کند ، به پیام کتبی رام الله پاسخ داد و گفتگو با احزاب بین المللی ، به ویژه ایالات متحده ، برای بازگرداندن 400 میلیون دلار در سال حفظ می کند در جریان مذاکرات با نماینده ایالات متحده ، تشکیلات خودگردان تأکید کرد که شهروندان فلسطینی در کرانه باختری باید درک محسوسی از بهبود واقعی اقتصادی و افزایش فرصت های اشتغال و اشتغال در سرزمین های فلسطین و همچنین امکان افزایش تعداد کارگران از درگیری های اخیر در غزه و ترور نزار بانات ، فعال فلسطینی پس از لغو انتخابات و به ایالات متحده و اسرائیل در برابر تشکیلات خودگردان فلسطین قول دادند که با عملیات های فردی مشت آهنین راه اندازی می کنند یا علیه نیروهای اشغالگر سازمان می یابند در شهرهای کرانه باختری.

بیشتر بخوانید  من به مهندسان رصدخانه ملی می گویم / انتقاد انجمن نجوم ایران غیرمنطقی و نادان بود

اما طبق برخی منابع ارشد در تشکیلات خودگردان فلسطین ، مهمترین و حساس ترین مسئله برای آمریکایی ها در مرحله بعدی ، آینده این سازمان پس از عزیمت محمود عباس 85 ساله است که به نظر می رسد از نظر جسمی در وضعیت نامناسبی قرار دارد. طی هفته گذشته ، طرف های آمریکایی و اسرائیلی صریحاً با تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرده و از وی خواسته اند تا وضعیت داخلی خود را طوری تنظیم کند که حماس نتواند اوضاع سیاسی فلسطین را کنترل کند.

براساس این اطلاعات ، آمریکایی ها تأکید کردند که مرحله بعدی ساختار سیاسی فلسطین باید اصلاح شود و قانونی تصویب شود که اگر امکان استعفا یا مرگ وی وجود انتخابات را نداشته باشد ، امکان تصدی ریاست جمهوری بر عهده محمود عباس است. با انحلال شورای قانونگذاری دو سال پیش ، عباس اکنون از تمام اختیارات قوه مجریه و مقننه برخوردار است ، بنابراین می تواند قانون جدیدی را در مورد ریاست جمهوری تصویب و طبق خواسته های ایالات متحده و اسرائیل جانشین تعیین کند. بهبود شرایط اقتصادی کرانه باختری.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید